Cheesen
Det har ju blivit populärt på andra sidan att gjuta plattor och liknande med färdigblandad betongmix som man häller ut torr i gjutformen för att sedan vattna den. Är det någon som testat på detta och vilka erfarenheter har ni? Jag är själv lite sugen då jag har några gjutprojekt på gång ( Trampplattor i gångvägen samt en spolplatta till grärsklipparen.
Vilken betong har ni använt om ni gjort något sådant?
 
Grannen har gjutit ner massa stolpar med sån, kan inte påstå att jag är superimponerad av resultatet.. sen är han en j-a klåpare, så han kanske gjort fel....
 
Cheesen
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Grannen har gjutit ner massa stolpar med sån, kan inte påstå att jag är superimponerad av resultatet.. sen är han en j-a klåpare, så han kanske gjort fel....
Ja jag får intrycket att man inte ska gjuta för tjockt. men det är inte aktuellt när man gör trampstenar och liknande
 
Jag gjorde golv i mitt garage som tidigare bestod av lös jord med lite plankor och skivor löst lagda ovanpå, mössen grävde gångar i jorden/sanden och hade fest i garaget.

Jag använde Byggmax finbetong basic.

Jag bara slängde ut betongen, slätade till lite löst och använde roller för att göra ytan lite jämnare.

Jag "gjöt" kanske 35-45 mm tjockt direkt på lätt stampat jordgolv.

Resultatet blev helt acceptabelt och billigt vart det.
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.