Hej!

Märkte att det droppar från vår varmvattenberedare. Är det allvarligt? Hade ni gjort något åt det, och i såna fall vad? Vad jag förstått är den från 2006 så den är inte så gammal tycker jag...

Stort tack!
 
  • Varmvattenberedare med vattenläckage på betonggolv, indikerar eventuellt underhållsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Fixas asap, det kommer inte att bli bättre. 14 år gammal ... så nog har den några år på nacken.
Bättre att åtgärda det nu under full kontroll, istället för full panik när allt rinner ur ... :cry:
Slutar troligen med att du måste byta, om det nu inte bara är någon koppling som läcker. Är den genomrostad är det kört.
 
Ok då var det som jag fruktade. Tack för din input Mats!
 
  • Gilla
t230victor
  • Laddar…
Fabrikat på beredaren?
Mitt tips: köp en Nibe eller Thermia nästa gång.
 
Det är någon märklig "oso hotwater", norskt tror jag. Tack för tipsen på märke!
 
Har en Nibe i koppar. Droppar också efter 14 år.
Troligen från kärlet.
@KnockOnWood : På vilka grunder ska man välja Nibe framför något annat fabrikat?
 
R retrorogge skrev:
@KnockOnWood : På vilka grunder ska man välja Nibe framför något annat fabrikat?
Jag skrev Thermia och Nibe.
Och anledningen är att jag har goda erfarenheter av dessa.
De har i alla fall aldrig givit mig några problem under ett halvsekels användning.
Till skillnad från ett annat, vad det nu hette.
 
OK.
Apropå Thermia - eftersom fabrikör/återförsäljare saknar prislista är det svårt att veta vad hårdvaran kostar. Diskvalificerad redan under förberedelsefasen.
 
R retrorogge skrev:
OK.
Apropå Thermia - eftersom fabrikör/återförsäljare saknar prislista är det svårt att veta vad hårdvaran kostar. Diskvalificerad redan under förberedelsefasen.
Man kan ju alltid ringa och fråga.
Men det kanske är för jobbigt, eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.