Hej.

Letar efter drivrem till bandsåg mj343c. bbs 315 luna.

Nån som vet var jag kan hitta en som passar?
 
Hej

Nu har du ju postat en fråga om en reservdel till en snickerimaskin i underforumet "Möbelsnickeri"; det finns ett underforum som heter "Verktyg, maskiner och fordon" och där borde din fråga ställas.
Där hänger alla verktygs- och maskinnördar som rimligtvis kan hjälpa dig och ge dig ett svar på din fråga.

Be moderatorn flytta din fråga till rätt underforum så ska du se att du får relevant info.

Välkommen till Byggahus förövrigt! :)
//Ronnie
 
P Pysslarn skrev:
Hej

Nu har du ju postat en fråga om en reservdel till en snickerimaskin i underforumet "Möbelsnickeri"; det finns ett underforum som heter "Verktyg, maskiner och fordon" och där borde din fråga ställas.
Där hänger alla verktygs- och maskinnördar som rimligtvis kan hjälpa dig och ge dig ett svar på din fråga.

Be moderatorn flytta din fråga till rätt underforum så ska du se att du får relevant info.

Välkommen till Byggahus förövrigt! :)
//Ronnie
Ok tack
 
Hittade du?
Jag behöver också en ny
 
Rickard.
Rickard. Rickard. skrev:
[länk]

Kolla här.
Jo, de verkar ha lite drivremmar. Hittar dock ingen 100% träff när jag söker på "bbs 315".

Och jag trodde verkligen det var en vanlig maskin jag hade. Ska det verkligen krävas att beställa en enkel reservdel från tyskland?

Svart yta med "PROOFY" klistermärke och rökdetektor överst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen som har en bbs315 och kan titta snabbt vad det står för mått på drivremmen?

Känns som att man nästa skulle kunna hitta den på biltema, bara man vet måtten. Och jag hittar inte det i manualen, och den gamla remmen är helt söndertrasad
 
nimhed nimhed skrev:
Ingen som har en bbs315 och kan titta snabbt vad det står för mått på drivremmen?

Känns som att man nästa skulle kunna hitta den på biltema, bara man vet måtten. Och jag hittar inte det i manualen, och den gamla remmen är helt söndertrasad
Kan du inte sätta ett snöre runt remskivorna och mäta hur lång remmen ska vara?
 
J JFrisk skrev:
Kan du inte sätta ett snöre runt remskivorna och mäta hur lång remmen ska vara?
Om jag hade tänkt till lite innan jag lämnade sommarhuset, hade jag kunnat göra det 😉

Men till mitt försvar, så trodde jag inte att det skulle vara speciellt svårt att hitta.
 
Ok, drivrem inköpt, men oklart hur bytet ska ske. Enligt manualen kom sågen delvis monterad, så ingen instruktion om hur man monterar/demonterar hjulen. Insida av en tvättmaskin med synligt fläktsystem och anhopning av tvättmedelsrester. Bilden är vinklad och otydlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tänker att man lossnar de tre bultarna på baksidan.
Maskindel, motor, kondensator och rostiga skruvar mot vit bakgrund, industriell eller verkstadsförhållanden, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Självklart var det så
 
  • Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Självklart var det så
Vilken rem köpte du och var? Min far behöver en också.
 
V Vinterkatten skrev:
Vilken rem köpte du och var? Min far behöver en också.
Från https://www.swedol.se/ om jag minns rätt. Ringde och beskrev vad jag behövde. Åkte sedan till butiken i Malmö och hämtade upp.
 
  • Gilla
Vinterkatten
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Från [länk] om jag minns rätt. Ringde och beskrev vad jag behövde. Åkte sedan till butiken i Malmö och hämtade upp.
Tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.