Håller på att plannera min sol anläggning bestående av plana solfångare. Nu funderar jag om det är någon skillnad på olika drivpaket osv?

Vilka är bäst? Vilka är billigast osv. Någon som har en lista?
 
Vet inte om det jag valde är bäst eller mest prisvärt, men det är enkelt och fungerar alldeles utmärkt; Svenska solgruppens. Det har ett "vanligt" 3 liters expansionkärl utan gummiblåsa.
Styrsystem har jag Solareg Genius, det kostade ca 3500 kr och har VÄLDIGT många kombinationsmöjligheter: Håller kollen på en eller två solpaneler, En eller upp till tre acktankar och kan dessutom styra t ex en pelletspanna eller vvc mm. mm.
Upplever att kvaliteten är mycket hög på såväl armatur som styrsystem och det plus överflödet av styrmöjligheter var anledningen till mitt val. Enda lilla smolket i bägaren är, eller snarare var, att det är lite knöligt att komma underfund med alla inställningar. Inte riktigt Plug-and-Play, men efter ett par investerade timmar så är det inga problem.

Solareg har enklare modeller från typ 2000 kr.
 
Tackar för era tips.
 
Karkulla skrev:
Styrsystem har jag Solareg Genius, det kostade ca 3500 kr och har VÄLDIGT många kombinationsmöjligheter: Håller kollen på en eller två solpaneler, En eller upp till tre acktankar och kan dessutom styra t ex en pelletspanna eller vvc mm. mm.
Har du provat att koppla reglercentralen till PC? Vad för data kan man plocka ut? Status på ventiler mm?
// Åke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.