T
Använd en vanlig vinkelslip med kapskiva för klinker/kakel. Förstår iofs inte varför du tvunget ska ha att klinkern i duschen ska följa duschdörrarna eftersom dörrarna är insvängda mot väggarna den mesta tiden och bara stängda när man duschar.
 
A
tank77 skrev:
Använd en vanlig vinkelslip med kapskiva för klinker/kakel. Förstår iofs inte varför du tvunget ska ha att klinkern i duschen ska följa duschdörrarna eftersom dörrarna är insvängda mot väggarna den mesta tiden och bara stängda när man duschar.
Jo det har jag redan men det känns som att det är enklare att få det snyggt med en mindre diamantskiva i en dremel.
 
Krilleman
Jag kör också vinkel och diamantskiva, men om du vill prova med dremel gör det! Man kan inte mer än misslyckas! d^_^b
 
A
HUR håller Ni fast små klinkersplattor 10 * 10 när ni kapar dem med vinkelslip ?
 
Jag tvingade ner klinkerplattorna på en lastpall, gäller bara att träffa mellanrummet mellan brädorna när man sågar :)
 
A
Det gick perfekt att skära med Dremel & liten diamantskiva, mycket smidigare än en stor vinkelslip :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.