Hej!

Jag insåg när jag tittade runt huset att en av dräneringsskivorna har släppt, huset är byggd 2011 så inte så gammal. Jag har endast krypgrund.

Vilka åtgärder behövs här? Jag har själv frågat runt och vissa rekommenderar att det skall finnas någon dräneringslist som man kan montera i/på?

Vad rekommenderar ni som är experter?

/R
 
  • Vit staket, sprucken vägg, grus och döda växter på marken. Solljus. Utomhus närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gråmålad yta ovanför grus och smuts vid en byggnads sockel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är troligtvis rasskydd och inte dräneringsskivor.
 
T T.Gustafsson skrev:
Det är troligtvis rasskydd och inte dräneringsskivor.
Okej tack för förtydligandet. Någon tips hur jag kan åtgärda det?
 
K
Dräneringsskivor på en krypgrund..?
 
om det är krypgrund så måste det där vara rasskyddet som hindrar marken från att rasa in under kantbalken som huset står på. Gräv upp och fixa till. Borde gå bra för hand med spade då det mest troligt är fyllt med lättskottat material närmast huset.
 
K
Och skivorna har inte släppt, man fäster dom aldrig i grundfundamenten. Det är enbart marktryck som håller dem på plats och rör marken på sig kan skrevorna röra sig.

Är inte riktigt med på vad problemet är egentligen…
 
K kniv skrev:
Och skivorna har inte släppt, man fäster dom aldrig i grundfundamenten. Det är enbart marktryck som håller dem på plats och rör marken på sig kan skrevorna röra sig.

Är inte riktigt med på vad problemet är egentligen…
Hej,

Jag uppskattar
K kniv skrev:
Och skivorna har inte släppt, man fäster dom aldrig i grundfundamenten. Det är enbart marktryck som håller dem på plats och rör marken på sig kan skrevorna röra sig.

Är inte riktigt med på vad problemet är egentligen…
Hej,

Det är kanske inget problem alls men jag förstod inte själv vad detta var och hur allvarligt det är.

Jag uppskattar eran hjälp :)

//R
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.