En bit av ett dräneringsrör intill husgrunden har kollapsat och jag behöver sticka in ett nytt PVC rör med ytterdia 95 mm som ska möta en skarvmuff 95/110 mm till en spolbrunn. Tyvärr hittar jag inte ett enda företag som säljer 95 mm plaströr, så vad kan man göra ? Jag kan inte gräva upp och byta tegelröret eftersom det ligger under källartrappan. Tacksam för råd !
 
  • Svart plastavloppsrör installerat i hål genom tegel och jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Casaloco Casaloco skrev:
Du kanske kan använda en 90 mm dräneringsslang och en övergång [länk]
Tack ! Jo jag har två stycken övergångar i varsin ände (glömde att visa det..) men de sticker tyvärr inte tillräckligt långt in i det vänstra röret upptäckte jag + att man måste baxa ner hela spolbrunen med skohorn för att kunna sätta fast det an mot tegelrören. Kanske är en 90 mm dräneringsslang som man drar hela vägen genom spolbrunnen och en meter eller två åt varsitt håll en lösning. Hittar man 90 mm dränslangar på ByggMax ? Tyvärr hittar jag ingen där, enbart 110 mm (vilket tycks vara den enda diametern som finns nuförtiden..)
 
Mercury59 Mercury59 skrev:
Tack ! Jo jag har två stycken övergångar i varsin ände (glömde att visa det..) men de sticker tyvärr inte tillräckligt långt in i det vänstra röret upptäckte jag + att man måste baxa ner hela spolbrunen med skohorn för att kunna sätta fast det an mot tegelrören. Kanske är en 90 mm dräneringsslang som man drar hela vägen genom spolbrunnen och en meter eller två åt varsitt håll en lösning. Hittar man 90 mm dränslangar på ByggMax ? Tyvärr hittar jag ingen där, enbart 110 mm (vilket tycks vara den enda diametern som finns nuförtiden..)
Mercury59 Mercury59 skrev:
Tack ! Jo jag har två stycken övergångar i varsin ände (glömde att visa det..) men de sticker tyvärr inte tillräckligt långt in i det vänstra röret upptäckte jag + att man måste baxa ner hela spolbrunen med skohorn för att kunna sätta fast det an mot tegelrören. Kanske är en 90 mm dräneringsslang som man drar hela vägen genom spolbrunnen och en meter eller två åt varsitt håll en lösning. Hittar man 90 mm dränslangar på ByggMax ? Tyvärr hittar jag ingen där, enbart 110 mm (vilket tycks vara den enda diametern som finns nuförtiden..)
Uppdatering ! Hittade 90 mm Dräneringsrör. Tack återigen !
 
Casaloco Casaloco skrev:
Du kanske kan använda en 90 mm dräneringsslang och en övergång [länk]
Hittade dräneringsröret ! Tack återigen !
 
  • Gilla
Casaloco
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.