Har ett hus där fasadväggen är murad på berg. På ett ställe bildar berget en ficka/fåra mot väggen där vatten kan samlas. Vad gör man, gärna något mer än att spränga om andra alternativ finns. Gjuta igen medvattenyät betong?..
 
  • Vattenansamling i en fåra på berg där det möter en husvägg, potentiellt risk för fuktinträngning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ser det ut på sidan av, man kan såga en ränna och lägga en dränslang men då får det ju inte vara för högt/långt innan man kommer till en lägre punkt.

Jag sågade en ränna för en 110 slang ca 7m lång och 20cm djup och gjöt fall från grundmuren ut till den, gjort på 2 helger med motorkapen.
 
A
Jag har gjort samma. Fungerar bra
 
P Per_Eriksson skrev:
Hur ser det ut på sidan av, man kan såga en ränna och lägga en dränslang men då får det ju inte vara för högt/långt innan man kommer till en lägre punkt.

Jag sågade en ränna för en 110 slang ca 7m lång och 20cm djup och gjöt fall från grundmuren ut till den, gjort på 2 helger med motorkapen.
Tack för tips. Sågade du till under marknivå eller räcker det med att få till en ränna med fall. La ni slangen löst eller i grus?
 
I mitt fall var allt ca 0,5 m under färdig gräsmatta, la singel och markduk över för att det inte skulle blandas upp med jorden ovanpå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.