Jag vill göra dräneringen runt huset, men jag har ett hörn av huset (utrymmet under toaletten där alla avlopp och vattenledningar) där grunden är på en högre nivå än husgrunden. Det är 2 väggar Jag kan inte skydda från fukt eftersom att komma till dessa väggar jag skulle gräva under förlängningen.
Några idéer om vad jag ska göra? och jag ber om ursäkt om de fattiga svenska!

Mvh Nick
 
  • Squared_Off_Exterior.jpg
  • J7RRa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
denna bild visar hörnet där badrummet är och de 2 inre linjerna isär av det ursprungliga huset. att hela lila torget har en högre våning än resten av källaren så det sitter på jorden som hindrar mig från att kunna korrekt hålla fukt från de två inre väggarna i huset.
 
Dränera runt badrummet på samma nivå som resten av huset. Dräneringen har som huvudsyfte att hålla undan tillrinnande grundvatten så att grundvattennivån ligger under husgrundens nivå. Det borde du uppnå rätt bra även om röret hamnar en bit från husgrunden under badrummet.

Dräneringen för ju också bort tillrinnande vatten från markytan, men någon vattentillrinning uppifrån har du ju inte under badrummet.
 
  • Gilla
Nicholas Daniel Delve
  • Laddar…
Tack så mycket! Jag kommer från England och min fru läste precis det jag skrev och är imponerad av att du förstod vad jag menade :)! Tack igen!
 
Jag hade en liknande situation och hos mig grävde vi runt. Tog ut en meter för att inte underminera konstruktionen. Sen kopplade vi ihop nya dräneringen med den gamla som låg kvar sedan innan huset byggdes ut.
 
  • Gilla
Nicholas Daniel Delve
  • Laddar…
Jag kommer att använda Isodräne på väggarna. när jag kommer till den lilla del av marken, ska jag göra samma sak där eller använda grus? Vad gjorde du på det avsnittet?
Vänliga hälsningar, Nick
 
Jag har nästan precis samma situation som du och efter diskussion med isodrän kommer jag att sätta platonmatta mot den delen som inte har källare.
 
Vi var aldrig in till grunden på mitt tillbygge. Det är en platta till ett slitet uterum och ingen ville gräva för nära då konstruktionen var okänd.

Jag tror som ovan, fuktskyddad tillbyggnaden med Platon som du sedan låter gå ned mot dränröret som ligger på källardjup. Ibland har man rännilar (gångar som vatten rinner i och de bryter du med Platon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.