Dränerat under våren och nöjd med arbetet. Vid fakturering blev jag dock en smula fundersam. Utöver offertpris har det tillkommit en post för bortforsling av "betongskrot i schakt", dvs. gamla rör och brunnar. För detta har fakturan utökats med 10 000:-.

Jag ställde frågan om bortforsling av avfall inte ingår i själva schaktningsarbetet? Fick till svar det bara är jord, grus och liknande som ingår. Annat, så som betong och tegel debiteras. Det är kanske en rättvis förklaring men inget som nämnts till oss i förhand. Att det fanns gamla betongrör som behövde tas bort och bytas var knappast en överraskning.

Spontant är jag inne på att bara betala, dels då jag är nöjd med arbetet och dels för att slippa tjafsa. Men blev ändå nyfiken på om det är ett rimligt pris för att forsla bort betongskrot? Vad tycker forumet?
 
Claes Sörmland
Kolla i fakturan vad du har beställt och till vilket pris eller prisberäkningsmodell. Ingår inte borttransport av betongskrotet i avtalet så skulle företaget ha rådgjort med dig om vad de skulle ha gjort med det innan de utförde det.
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Oftast så ingår inte sådant då man inte kan räkna på det då det inte är synligt. Sedan skulle dom informerat dig om det, men om du är nöjd med jobbet kan du väl försöka pruta lite på det o sedan betala det ni kommit överens om
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.