Sitter hemma och vill dra ut en 3g 1.5 kabel ur en 16 rör som sitter i väggen, den är jävligt hård.
Hur gör jag?
 
Ren kabel , vet du var den andra ändan är och varför bort med den.
 
Vill tråda ist för att ha kabel, andra ändan går till centralen
 
Tråda ska du ha fler faser fram då, annars fungerar den som 1 fas
 
J jonaserik skrev:
Tråda ska du ha fler faser fram då, annars fungerar den som 1 fas
Grejen är att hur får jag den ut, den vägrar röra sig
 
Inget ovanligt att det sitter fast, kan vara en del böjar på röret , det är ingen dosa med i spelet. I bland när man ska dra i en kabel så är man 2 , en drar en skjuter på. när det går trögt. Har det då varit trögt från början och 2 st dragit den, så kan det ha en en kurva blivit lite varmgång och då fastnar gärna en kabel så det är omöjligt att dra ur den. Nästan så du får gilla läget.
 
Det kan vara så att en rörskarv har lossnat och klämmer på kabeln, eller någon har "klamrat" röret" med en spik och på detta sätt plattat till röret.
Jag hade ett liknande fall och fick öppna väggen.
@Liteavvarje: det ska inte vara ett blanksteg före komma.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
@Liteavvarje: det ska inte vara ett blanksteg före komma.
Känns som om den sista meningen ”halkade in” från något annat inlägg…..
 
Nej, jag ville bara hälsa på jonaserik alias liteavvarje alias ....
Han känns igen på sin säregen användning av komma.
 
Johan.da Johan.da skrev:
Grejen är att hur får jag den ut, den vägrar röra sig
Har den några år på nacken är det mycket troligt att du en får ut den för att den har blivit lite stel. Att dra in kabel i rör/slang är ju tillåtet men oftast rena stolleprovet. Det brukar vara stört omöjligt att dra ur dom om röret har mer än en eller max två böjar. Men försök att dra åt bägge håll och våld är det enda som kan hjälpa men risken är stor att det tar tvärstopp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.