hej nån som har någon bra ide om hur jag får rören till de runda ringarna som jag har ritat på väggen och hur får jag bort det som har suttit bakom mattan som sittit på väggen har slipat med slippapper med en en borrmaskin men så jobbigt finns det något lättare sätt kanske
 
Hyr en saneringsfräs till slipningen.
Rören får inte skarvas dolt i väggen så dom måste rivas till en plats där skarven blir inspektionsbar.
 
skarven blir inspektionsbar hur ska jag göra då tro rören går ner i väggen till golvet sen vet jag inte var de tar vägen (finns i väggarna)
 
Ska man följa gällande regler så får man plocka fram bilmaskinen och frilägga rören till ett lämpligt ställe för skarvning.
 
Hade åxå bilat är en 10 min jobb + städ
 
Spännande! Är det betong i både väggar och grund? Är det hus eller lägenhet?

Du kan inte få det där till en godkänd installation utan att dra nytt fram till en inspekterbar kopplingspunkt, som fd talare informerat om. Oftast så är det lika bra att nypa av vid källan och dra helt nya rör (annan väg om det krävs).
 
ja det är betong i golv och väggar i ett hus och där skarven är hamnar karmen till duschhörnan därför skulle jag vilja flytta rören men det verkar ju omojligt då
 
Om det är ett hus som jag förstår dig, hur går rören ner i plattan? kommer du åt dem i källaren?
 
rören är helt dolda i väggarna och golvet i källaren och ingen ritning på huset finns
 
Långt till panna/eller vattenstam?
 
ca 4 meter om vi tar källaren
 
kan jag koppla på nya rör från tvättstället till duschen
 
Är det bara 4m så hade jag dragit nya rör från pannan i taket, hårda koppar rör fram till var du ska gå upp och sedan pex rör, hade dragit nya till handfat/toa i samma veva.

Du slipper allt med skarvar och dylikt i väggen.
 
Ja, det borde funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.