Hej allesammans..
Har hittat ett äldre hus som vi är sugna på att köpa.
Den har grävd brunn,som ligger ca 100 ( ? ) meter bort,närmare grannen,som brunnen delas med.
Problemet är att det verkar som att det inte kommer nå vatten till "vårt" hus längre.Jag antar nu att det är brott nånstans på vägen (huset är från -29,så det är väl dax o byta i vilket fall som helst)
Och då är frågan: Vad kan det kosta att dra nya rör,säg då 100 meter ( ? ) från den grävda brunnen till huset?På ett ungefär?....Höfta till bara:)

Hoppas ni förstår ens hälften av det jag skrev,men vore jättetacksam för svar.

*har alltid hittat svar på mina frågor här på forumet,men om detta fanns inget *

Mvh Mikado
 
Material du behöver är slang (PEM ca 10-15kr/m), lite kopplingar (ett par hundralappar), möjligen markisolering beroende på vilket djup slangen skall ligga samt om det är några överfarter där slangen är.
Sedan någon som skall gräva. Kanske ett par tusenlappar.

Om du lägger själva slangen och isolerar själv så kanske en VVS snubbe kopplar in det på ett par timmar a 350:-.

Så, nu har du ett "höftat" pris  ;)
 
oooke......tack ska du ha anqust.
 
mellan 7-10000 då ingår allt ink grävning
 
Om jag vore du så skulle jag nog börja med att kolla nivån i brunnen. Mycket har ju hänt med grundvattennivån. Jag menar kolla så att vattentillgången är vad du tror.
 
Sedan är det viktigt att vattnet är av god kvalité och finns i tillräcklig volym även under sommaren. Under hösten och vintern finns det vatten i de flesta brunnar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.