På sommarstugan har jag byggt ett "skåp" bakom huset för varmvattenberedaren. Skall nu dra el dit, och det enklaste våren att gå under huset. Det är däremot bara 20-30 cm på plintar att tillgå. Har någon en bra idé hur man skulle dra slang/rör eller dylikt under huset där man inte kommer åt? Handlar om ca 4m. Skulle ju vara slang som ligger på marken, alternativt ngt styvt rör som jag kan fästa i ändarna.

Går såklart att gå genom huset eller via vinden. Men vinden kommer man knappt in i, och antagligen fullt med getingbon vid den här årstiden...
 
Kanske klamra kabeln på en klenare regel som sedan kan skjutas under huset, lyftas och fästas i golvet?
 
ta och sätt i hop 2 st vp rör och för in sen puttar du in el kablen i denna
 
  • Gilla
pr95
  • Laddar…
systemfel skrev:
ta och sätt i hop 2 st vp rör och för in sen puttar du in el kablen i denna
Och bara låta dem ligga på marken?
 
EKLK löst på marken.
Den är godkänd i marken och på är ju torrare.
Den behöver ju mekaniskt skydd och huset är väl tillräckligt ogenomtränglig
Mussäker är den också.
Lämna lite extra så går den flytta lite på OM......

Protte
 
  • Gilla
VikHe
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
-=fullmoon=-
  • Laddar…
jappp lätt och dra igenom då ju ..
 
systemfel skrev:
jappp lätt och dra igenom då ju ..
Jag tror dock att din lösning med Vp rör inte att helt enligt reglerna.
Jag skulle kört på maströr istället. alt en annan kabel som må vara mer lämplig att dra utomhus och evt i jord. N1XV kanske?
 
Vad sägs om eklk i ett kabelslang (gult 50mm), sen fäster jag upp den där jag kommer åt och låter den ligga på marken i mitten? Har nämligen en rulle slang liggande.
 
  • Gilla
el_richard
  • Laddar…
Då har du ju allt som behövs för en bra lösning. allt som nämnts tidigare är ju också bra tycker jag. Bara att välja och vraka.
 
Det låter ypperligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.