Har en liten fråga. Jag har byggt upp ett skal, alltså betongplatta, och stommen för ett garage och är klart utvändigt. En fråga, om ångrat mig, och vill ha in vatten och avlopp ändå. finns det möjlighet att få in vatten och avlopp på nåt vis? Tex skulle vilja ha in en lite WC, dusch, Tvättmaskin eller annat?
Bara en fundering.
 
Klart det går. Tillvatten kan gå in ovan jord om du bara vill använda det under frostfri tid. Avloppet kan gå samma väg, Möjligen behöver du en liten avloppspump för att lyfta.
om WC och dusch ska stå på golvnivå måste du bila.
Det låter som om du vill bygga en liten ferielägenhet flr uthyrning i ditt garare. Fundera att slå ett rejält hål i plattan nära kanten för allt: vv, kv, avlopp, el, nätverk mm, samt en kulvert till huset.
 
Jo var nån som kom med det förslaget och du kan dra in vatten osv.
El är lugn, har typ 4-7 slangar in, även golvärmslinga. Men just vatten var nu nåt jag fundera på om det fick få in utan att förstöra plattan eller annat nu när jag bara hunnit fått ett skal bara. Bara fundering. 😀
 
Kärnborra snett ner ut genom plattan.

Så gjorde vi när vi kom på att vi skulle ansluta garaget till bergvärmen som just då installerades i huset. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.