Hej,

Efter ett par varma dagar med 25+ inomhus så var jag inne i menyn på vår CASA R5 och kikade. Tidigare somrar har "sommarnattskyla" kickat in och vi har upplevt att det blivit svalare på kvällarna. Inte denna sommaren...

Menyn ser ut såhär
Digital display för ventilationssystem som visar olika temperaturvärden för luftflöden på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varför är tilluften nästan 29 grader på kvällen? Som synes så är det bara 23,5 utomhus.

Går det att dra in uteluften för att kyla huset och hur går jag till väga? Forcerad ventilation hjälper litegrann men inte mycket...

Tacksam för svar!
 
Hur ser resten av inställningarna ut? Kan du bifoga fler bilder?
 
Hej!
Löste sig problemet?
Jag exakt samma problem. Har haft mitt system sedan slutet av förra sommaren och tror att sommarnattskylan kickade in någon gång. Förrutom att uteluften är svalare så är också rumsluften kallare. Även utan sommarnattskylan skall väl den reglera in så nära börvärdet på temperaturen förutsatt att man har den på confortläge. Tycker jag provat alla inställningar men ger snart upp. Ett tecken på detta är att den så "Smart styrning"alltid är 0% se bild. Har någon en ide på vad det kan vara? Tacksam för alla tips.


Display på ett Swegon-system som visar "Smart funktioner" där alla styrningar (AH, RH, AQ, Temperaturforcerin, Smart styrning) är på 0%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Temperaturskärm på ett Swegon-styrsystem som visar uteluft 29,3°C, tilluft före eft 28,6°C, tilluft 28,5°C, frånluft 25,5°C och rumsluft 25,5°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Temperaturskärm från en Swegon-enhet som visar uteluft 21,6°C, tilluft före eftervärmning 23,8°C, tilluft 23,9°C, frånluft 26,4°C och rumsluft 26,4°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du schemaläggning på aggregatet eller snurrar de me samma driftfart dygnet runt?
 
F fluffe97 skrev:
Har du schemaläggning på aggregatet eller snurrar de me samma driftfart dygnet runt?
Ingen schemaläggning utan allt har samma drift hela tiden.
 
B bengtsbox skrev:
Ingen schemaläggning utan allt har samma drift hela tiden.
Okej, men hittar du menyn för sommarnattskyla? Va säger den?
Kan va så att man behöver logga in i servicemenyn, minns inte exakt hur de var för dem aggregaten
 
B bengtsbox skrev:
Ingen schemaläggning utan allt har samma drift hela tiden.
Lösenord 1234
 
F fluffe97 skrev:
Lösenord 1234
Jodå, jag har lekt med alla sättningar för sommarnattskyla jag kan komma på. Både advanced och de andra alternativen. Både styra på rumsluft och uteluft. Rumsluftstyrning är det jag använt mest. Är det någon som har en fungerande nattkyla där jag kan kopiera sättningar? Antigen missar jag något vitalt eller så är något sönder.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.