L
Har precis beställt en diskmaskin till köket (som inte är förberett för diskmaskin). Det finns ett lämpligt hål att sätta den i, men det finns inget fiffigt sätt att dra vatten + avlopp på. Jag har tänkt att anlita en röris för att göra anslutningen och byta ut kran samt avlopp så det ska nog lösa sig, men jag vet inte hur jag ska förbereda så att det går smidigt att dra slangarna. Bilden nedan visar hålet (till vänster) samt vart kran + avlopp sitter (till höger).

På sin väg till vatten + avlopp kommer slangarna att passera ett hörnskåp samt ett bakbord. Min första tanke är att göra hål i sockeln och dra slangen den vägen, under skåpen. Det blir osynligt och snyggt, men frågan är hur lätt det är och om man får göra så? Slangarna kommer att behöva skarvas någonstans med Bosch's originalskarvkit, skarvarna kanske inte får ligga helt dolt?

Andra tanken är att dra det på insidan av skåpen (och göra ett litet hål i bakbordet :D). Det är nog enklare, men känns inte lika "rent" och man har nog större risk att råka skada någon av slangarna när man har i/ur saker i skåpet samt använder bakbordet.

Någon som har erfarenhet och gjort något liknande? Rörisen hade mycket att göra så jag vill förbereda så mycket jag kan så att jag kan få anslutningen gjord nästa vecka.

Elektriker skall anlitas senare för att sätta upp ett uttag, vi börjar med att köra med en förlängningssladd..

IMG_0325.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har gjort en snabb mätning med tumstock, och en slanglängd på 3.6 meter (vilket man får med boschs standard-förlängningdkit SGZ1010 ) borde räcka med hyffsad marginal.

Tacksam för input :)
 
Redigerat:
A
När du inte har löstagbara socklar blir inte detta bra. Varken nu eller i framtiden.

Inuti skåpen är bäst på alla sätt. I botten plan blir utmärkt
 
  • Gilla
lindskogaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.