Jag har tidigare dragit el från utanpåliggande vägguttag. Men nu tänkte jag ge mig på att göra detsamma från ett infällt vägguttag.

På de utanpåliggande vägguttagen är plasten tunnare på vissa ställen så att man lätt kan dra el till/från. Men på det infällda vägguttaget saknas det. Hur gör jag då för att eldragningen skall bli så proffsig som möjligt?

Tack på förhand!
 
Borra in i dosan.. från just utanför kanten på uttaget till så långt in i dosan som möjligt.
 
kia2 skrev:
Jag har tidigare dragit el från utanpåliggande vägguttag. Men nu tänkte jag ge mig på att göra detsamma från ett infällt vägguttag.

På de utanpåliggande vägguttagen är plasten tunnare på vissa ställen så att man lätt kan dra el till/från. Men på det infällda vägguttaget saknas det. Hur gör jag då för att eldragningen skall bli så proffsig som möjligt?

Tack på förhand!
Gör som ovanstående sa, köp en ram. Jag tycker personligen det är fult att göra som den första sa, att borra snett in... :rolleyes:
 
Jag tycker det är fult när infällda uttag börjar likna utanpåliggande, en snygg borrning stör inte.

Protte
 
ekk i snygg list/kanal tex panduit LD3 sen borra in i uttaget. Blir helt klart mycke snyggare än en upl-ram.. sån ram sätter jag inte ens om det är hård betongvägg.. kanske i värsta fall om allt annat skiter sig :)
 
Byt till ett annat uttag som det finns färdiga utbrytningar för utanpåliggande kabel på.
 
om det är en gips vägg kan du ju borra under utaget och sen dra ut utaget från dosan borra ett hål i dosan och sedan dra kablen igenom dosan ? och vips så ser det hur snyggt som helst när den kan följa golvsocklen. om det nu är där nere
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.