Finns det några downlights med klart glas med ett inbyggnadsdjup på 14 mm eller mindre? 10 w räcker men jag har letat överallt och kan bara hitta med frostat glas.
Oändligt tacksam för tips!!
 
Bara 14 mm? Är det LED som gäller då?
 
Hide a light har ju en med "prisma" glas som bygger 13mm. Det är ju litet klarare än matt glas ialla fall. Finns bla. på elbutik.se.
 
Jag hittar inte någon hide a lite med prisma-glas.. Har du någon länk?
 
Ah, tack!

Jag kan bara inte fatta varför alla 20 w finns med klart glas men inte 10 w downlightsen.
 
Jag förstår inte ens poängen med frostat glas. Är det för att få en "snyggare" spot?
 
johan77 skrev:
Jag förstår inte ens poängen med frostat glas. Är det för att få en "snyggare" spot?
Något jämnare ljus, mindre risk för att bli bländad (ser inte halogenlampan direkt).
 
Men är det ingen som har använt 10 w spotlights med klart glas??
 
Jag vet att även beslagdesign.se har en del tänkbara armaturer. Bla någon där jag vet att man kan välja glas o ringar lite fritt.

vet inte byggdjup etc. var ett tag sedan jag tittade där.
 
Sista chansen nu innan jag ger upp. Finns det verkligen INGA 10 w downlights med klart glas och 14mm inbyggnadsdjup?

Desperat :)
 
Hur var det med beslag o design då?
 
Jag åkte och köpte några uranus från beslag och design idag, de har 16 mm i inbyggnadsdjup men det får funka. Nu ska jag bara hitta nån slags distansring på 2 mm..
 
Nu vet jag inte hur du tänker montera dem. Skall de sitta direkt i stommen eller skall du sätta dem i en täcksiva under stommen? Om de skall sitta i en täcksiiva så kan man kanske fundera på att fixa 2mm distansen mellan skivan och stommen (med en vanlig metallbricka för skruvarna, eller två).

Efterssom det var viktigt med 14mm så misstänker jag att du tänker sätta dem direkt i stommen eller?
 
Beslag&Design har distans på bl a 3 mm, vidare kan man välja fritt mellan klart o frostat glas samt 10 W resp 20W. Kolla deras hemsida under "Broschyrer för 2006", glas o ringar passar både till deras Tellus o Uranus. Har själv den senare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.