Hej alla kunniga där ute. Vi har en Vägghängd Toalettstol Ifö Spira Art 6245 Komplett med Spolknapp och WC-Fixtur.
Jag bifogar ett par bilder på den.Vi har haft den i två år och brukade använda Fresh WCs doseringslösnings-sticka som vi la i den svarta rören i bilden.
Nu helt plötsligt stickan löses inte som den gjorde för. Vi behöver hälla vatten i den svarta rören för att stickan ska verka.

Har någon erfarenhet om detta? Är det fixturen som har problem eller stickan tror ni?
Tack på förhand för all hjälp och tips.
Inredning av diskmaskin, diskmedelsfack, spolarmar, vattenanslutningar, internt maskineri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En detalj inuti vit plastapparat med svart rörformad del, komplex struktur, skuggor, teknisk pryl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Cherrie Cherrie skrev:
Hej alla kunniga där ute. Vi har en Vägghängd Toalettstol Ifö Spira Art 6245 Komplett med Spolknapp och WC-Fixtur.
Jag bifogar ett par bilder på den.Vi har haft den i två år och brukade använda Fresh WCs doseringslösnings-sticka som vi la i den svarta rören i bilden.
Nu helt plötsligt stickan löses inte som den gjorde för. Vi behöver hälla vatten i den svarta rören för att stickan ska verka.

Har någon erfarenhet om detta? Är det fixturen som har problem eller stickan tror ni?
Tack på förhand för all hjälp och tips.
[bild] [bild]
jag har samma problem - hittade ni någon lösning?
 
Lösningen var att vi hällde vatten ett par gånger om dagen (när den blåa färgen försvann så hällde jag vatten igen), det tog ett tag tills allt löstes upp. Just idag blev vi säkra att ingenting är kvar och la en ny sticka där.

Problemet var att min make hade lagt 3 stickor i rad för att han trodde det fanns inget kvar där, så det hade skapat en klump i fixturen.

O OscarRvk skrev:
jag har samma problem - hittade ni någon lösning?
 
  • Gilla
OscarRvk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.