Hej,

Är det någon som vet/känner till om det finns mikrovågsugnar som är helt inbyggnadsbara, dvs som kan döljas bakom lucka likt inbyggnadsfrysar och -kylar?

När vi söker hittar vi bara "inbyggnadsbara" mikrovågsugnar med front?

Vi försöker ha en inbyggnadsfrys med en inbyggnadsmikro ovanpå som vi helt klär in i skåp.
 
P petersthlm skrev:
Hej,

Är det någon som vet/känner till om det finns mikrovågsugnar som är helt inbyggnadsbara, dvs som kan döljas bakom lucka likt inbyggnadsfrysar och -kylar?

När vi söker hittar vi bara "inbyggnadsbara" mikrovågsugnar med front?

Vi försöker ha en inbyggnadsfrys med en inbyggnadsmikro ovanpå som vi helt klär in i skåp.
Ställ en vanlig micro på ett hyllplan bakom en vanlig lucka 😀
 
  • Gilla
datja och 6 till
  • Laddar…
Hade jag också gjort, micros är något man byter regelbundet. Krävs ju bara en obetänksam person med en folieform så får man köpa en ny, underskatta inte antalet av dessa ljushuvuden i din närhet....😇
 
  • Haha
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Sedan har oftast de vanliga mikrovågsugnarna bättre funktioner och är billigare.
 
En bra idé är att gömma den bakom en lucka som öppnas uppåt. Trist att slå huvudet i luckan när man går runt i köket samtidigt som man värmer något.
 
  • Gilla
petersthlm och 1 till
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Ställ en vanlig micro på ett hyllplan bakom en vanlig lucka 😀
Går det?
Jag trodde att en vanlig Micro krävde ett bättre luftflöde bakom sig för att inte bli för varm.
 
Vi har haft vår micro i ett vanligt skåp i flera år utan problem. Vi använder inte den så mycket till att laga något som ligger långa tider och släpper mycket ånga ifrån sig, men har inte varit några som helst problem med att ha den i skåpet.

Glöm dock inte att att förbereda med eluttag inne i skåpet.
 
  • Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Går det?
Jag trodde att en vanlig Micro krävde ett bättre luftflöde bakom sig för att inte bli för varm.
Ja det går super. Det finns ju högskåp med ventilation. Annars är det ju bara att borra upp ventilation. Jag har också haft vanlig Micro i ett skåp i många år utan problem. Min stod i ett överskåp till en kyl där det fanns ventilation.
 
  • Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Har kört vanlig micro i överskåp utan extra ventilation i snart 20 år. Har dock gjort ett litet enkelt stopp i trä längst in så micron har luftspalt enligt instruktionsbok. Vid användning låter jag alltid skåpsdörren vara öppen. Aldrig haft några problem med det.
 
  • Gilla
Solidsoulbassman
  • Laddar…
J joran skrev:
Har kört vanlig micro i överskåp utan extra ventilation i snart 20 år. Har dock gjort ett litet enkelt stopp i trä längst in så micron har luftspalt enligt instruktionsbok. Vid användning låter jag alltid skåpsdörren vara öppen. Aldrig haft några problem med det.
Jag gör på samma vis - inga problem!
 
  • Gilla
joran
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.