Hej! Jag har tidigare tjatat om vikten av att dokumentera bygget. Många har trott att det enbart var för att sälja mina egna tjänster... Nu har vi ett "case"! På en av bilderna uppifrån skorsten (innan tak och golv är färdigmonterat) ser man en stor mängd spillvirke ligga under reglarna. Man anar att byggaren inte tänker avlägsna det, då golvet är till hälften klart, och skulle bli färdigt under samma dag bilden togs.
Fotografen/tillika byggherren tänkte dock inte på det förrän nu... Han fick då, men hjälp av fotot, byggaren att ta upp en liten del av golvet och städa under huset. Det var kanske inte så mycket virke som man befarat, men tillräckligt för att orsaka mögel i framtiden.
...och jag tror nog att bilden övertalade byggaren att verkligen göra denna insats.

M v h

fix
 
Vi har oxå kunnat överbevisa vår snickare 2 gånger med hjälp av alla bilder jag tog under bygget! Skitskönt att kunna få rätt!!!
 
Med över 1000 foton på bygget känns varje skruv dokumenterad =)
 
Våra grannar beställde matjord. När all jorden var levererad tog de en bild på högarna. När betalningen skulle göras upp var högarna utjämnade och leverantören ville ha betalt för ett lass extra. Grannen langade upp digitalkameran och sa: "Titta själv, 10 högar, inte 11". Givetvis fick de bara betala för 10 lass.
 
General Failure skrev:
Våra grannar beställde matjord. När all jorden var levererad tog de en bild på högarna. När betalningen skulle göras upp var högarna utjämnade och leverantören ville ha betalt för ett lass extra. Grannen langade upp digitalkameran och sa: "Titta själv, 10 högar, inte 11". Givetvis fick de bara betala för 10 lass.
Makalöst! :surprised: LOL!!
 
Gäller att verkligen vara vakenoch dokumentera allt, ni har ju riktigt bra exempel på nödvändigheten i det, digitalkameran och billigare videokameror har ju verkligen gjort det lättare att dokumentera allt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.