Jag är ute efter att hitta en mall, typ excelark där man kan dokumentera sin elförbrukning. Jag hittade en på bl a elkoll, men den byggde på att man läser av elmätaren med jämna mellanrum. Hade mer tänkt mig en månadsavstämning när fakturan kommer. Alltså att man matar in förbrukade kWH och eventuellt också pris. Hade varit fint att koppla till ett diagram för att tydliggöra trender. Tyvärr är jag inte bra nog att skriva mitt eget ark i excel :mad: Så jag hoppas på tips från Er :)
 
Finns färdiga mallar i excel. Annars tar det ca 5min.. ;)

Har inte E.on den tjänsten. På Vattenfall.se kan man se tidigare månader...
 
Fortums mobilapp är riktigt bra faktiskt där man kan se det mesta. Kw mot temp, jämföra mot tidigare år osv...

ImageUploadedByByggahus.se1390375070.252211.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gaffe
  • Laddar…
Hej, här är ett Excelark som jag själv använder. På sheet1 matar jag in förbrukningen. Sheet 4 är en piovottabell. Det enda man ska göra där är att högerklicka i tabellen och trycka "refresh". Chart 1 är data från sheet 4 som stapeldiagram. Jag har även lagt in lite data som medeltemp kontra förbrukning i sheet 1.
 
Tyvärr har jag ingen "Fortum app" från mitt elbolag :( Det är därför jag kikar på en egen variant. Ett alternativ kan ju vara www.eliq.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.