Jag bytte i somras till Dogood el. Helt enkelt för att det var där jag hittade det billigaste rörliga elavtalet. Första månaden var Augusti. Nu började jag sakna fakturan. Det visar sig att de inte skickat den varken som brev eller epost.
Jag var tvungen att leta reda på hemsidan och logga in för att hitta den. Snacka om att det är lätt att missa.

Dessutom har de nu skickat över mig till enkla elbolaget, på ett förvaltat avtal. Något som jag inte har valt. Det tycker jag inte att är en helt snygg hantering.
 
Det verkar som om Dogood "inlett samarbete" med Enkla elbolaget och anvisat sina kunder dit. Det borde ge dig möjlighet att få byta även om det var bindningstid hos Dogood.
 
Det var ingen bindningstid. Men att de bara flyttar över mig till en helt annan typ av avtal gillar jag inte. Det är säkert formellt sett korrekt skött. Men jag valde rörligt för att jag ville ha det, nu får jag ett förvaltat avtal om jag inte säger ifrån. Det är det väl sannolikt bindningstid på dessutom. Det har jag inte grävt i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.