Har idag kikat på vart vår tomtgräns går och insett att den är en bra bit in från vägen, ca 4-5m, inte allra längst fram som jag trodde.

Nu är det så att på sidan om infarten till tomten, mellan väg och vår tomt, står en hel del träd. Dessa skulle jag givetvis vilja ha bort, likaså skulle jag vilja ha staket runt infarten, vem är det som styr över marken mellan min tomt och vägen??
ska man fälla ändå och hoppas att ingen märker??

råd tas tacksamt emot!

mvh / Martin
 
Ja, tomtägaren till "gatremsan" (kommunen?) bör ju rimligen kontaktas för konsultation! Hur ser det ut på granntomterna?
 
granntomterna har likadant som mig, bara det att ingen annan har sin infart från samma väg...
 
Ok, har fått reda på att det INTE är kommunen som äger marken utan ett privat företag som inte verkar existera längre, senaste datumet det finns med i något register är på 70-talet!!

Ingen vet vem som äger marken idag!
vad gör man då?
Om inte jag får fälla träden som står på detta område kommer hela min tomt att skymmas av skog så småningom!

känns som att om man har ett problem och ringer till kommunen så får man inte lösningen på problemet utan bara en vidarehänvisning och ytterligare problem!! >:(
 
Låter mycket knepigt! Har du varit i kontakt med lantmäteriet?

Mark som inte ägs av någon trodde jag inte existerade.
 
Du får väl göra som på Guldgrävardagarna och muta in området. ;D
 
Jo asså marken ska ägas av någon, kommunen vet inte vem.

Just nu har jag fått höra att den kanske förvaltas av en stiftelse vid ett hospital (?) som kan ha tagit över marken från bolaget när det omvandlades, dem i stiftelsen vet dock ingenting!

Men kan man alltså höra med lantmäteriet om vem som står som aktuell ägare, har de kontaktuppgifter då kanske....hoppas det för ingen annan har det och den här soppan blir bara värre och värre!!
 
"Tomten som Gud glömde" ...
;D


Men vem betalar fastighetsskatten?
 
RoTe
Lantmäteriet ska ha kartor, har inte dom har ingen...
Fick ju se en liten rolig sak när vi drog ut karta på hela vårt område. En liten triangel på en väg i en sväng där vi brukar parkera bilar ägs av grannen som bor 200 meter bort. ;D Så kan det gå när man köper stomfastigheten när lantmäteriet styckat av tokigt.
 
har nu ringt till lantmäteriet och fått fram en taxeringsadress, den går till en samfällighetsförening där jag bor, så nu har det börjat arta sig, nu vet jag vem jag ska prata med! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.