Hej Bullen,

Jag har ett problem. Detta är kanske som att svära i kyrkan men jag är trött på att renovera och fått fullkomlig idétorka. Efter en badrumsrenovering som gick "lite" snett stod vi med en betongren lägenhet och har fått agera väldigt mycket ad hoc. In till det som återigen håller på att bli ett kök var tidigare en dörr. Dock behövde karmen ryka i samband med att golvet revs, själv dörren är borta sen länge. I samband med det försvann lite av den fantastiskt dåliga "puts" de använt 1939 när huset byggdes. Vi vet inte riktigt hur vi ska göra nu. Det är en funkislägenhet. Öppningen är 10 cm i ovankant och 11-13 cm längs med höger sida (bild 1)

Vi har några alternativ, det mest tilltalande är att låta det vara och marknadsföra det som "patina" eller "charmigt unik" när vi säljer eländet. Utöver det överväger vi;

alt. 1 Bygga någon slags valv (då behöver jag hjälp med hur en ska gå tillväga, steg för steg som om jag vore 5 år)

alt. 2 Sätta dit en karm igen men skippa dörren då det antingen kommer att knocka den som sitter vid ett framtida matbord eller så kommer den konstant krocka med badrumsdörren. Dock blir det för smalt för att ha dörrfoder på vänster sida så det är inte ett toppensnyggt alternativ,

alt. 3 En magisk lösning som ni på forumet levererar.

Renoveringsarbete pågår i ett utrymme med byggmaterial och ett genombrutet väggsektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor spricka i en hörnvägg inomhus, strukturell skada, renoveringsbehov, vit målning, skuggspel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägghörn med skadad puts, exponerad armering, eluttag och ledningar, tejp vid reparation, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reparation eller renovering i rum; betongpelare exponerad, väggskivor och isolering borttagna, skyddspapp på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Laga putsen, spackla och måla.
Klart:)
 
A Argastesnickaren skrev:
Laga putsen, spackla och måla.
Klart:)
Det låter som ett rätt enkelt alternativ, tack! :) Behöver jag regla upp något? Funkar det med Knauf Rotband handgipsputs? (Har arbetat med det innan och känner att jag bemästrar det)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.