Jag har en ny ytterdörr från Klarglas, som jag generellt är nöjd med.
Dock så lossnar den list som sitter i karmen hela tiden.

Jag har försökt att justera mellanrummet mellan dörr och karm, men samtidigt måste den ju vara ganska tät så den gör någon nytta.

Skall man försöka limma fast den, eller finns det något annat trick ?
 
  • Ett fönster öppet mot en frostig trädgård under tidig morgon eller sen eftermiddag med klar himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker listen ser kort ut, om den vore längre hade du kunnat klämma fast den under slutblecket.
Om det är nytt så kan du reklamera felet.
 
1 123abc skrev:
Jag tycker listen ser kort ut, om den vore längre hade du kunnat klämma fast den under slutblecket.
Om det är nytt så kan du reklamera felet.
Hej, tack
Ja just där kanske den hade kunnat vara ngt längre, men å andra sidan vet jag inte omman hade fått under den ändå.
Dock lsosnar listen på andra ställen längs med dörren också så det är inte bara på ett ställe, vilket gör att jag tror att det finns något "trick".

Jag reklamerar helst inte då jag antagligen måste ta ur och skicka tillbaks dörren då, vilket är ett jäkla projekt...
 
En enkel lösning är att häfta fast den på ett par ställen. Häftstiften tar man lätt bort om listen ska bytas senare.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Är karmen av trä eller plast?
Du bör kunna reklamera dina problem även när den är monterad.
 
1 123abc skrev:
Är karmen av trä eller plast?
Du bör kunna reklamera dina problem även när den är monterad.
Trä.
Ja, jag tror inte att en annan dörr, av samma sort, hade varit annorlunda, så just nu försöker jag bara se om det är något "trick" jag har missat innan jag tar den vägen.
En reklamation innebär ju dock att jag måste skicka tillbaka varan (och därmed demontera, beställa returfrakt osv osv)
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Trä.
Ja, jag tror inte att en annan dörr, av samma sort, hade varit annorlunda, så just nu försöker jag bara se om det är något "trick" jag har missat innan jag tar den vägen.
En reklamation innebär ju dock att jag måste skicka tillbaka varan (och därmed demontera, beställa returfrakt osv osv)
Är den köpt i Sverige, EU eller importerad från andra länder?
Du ska inte behöva demontera och skicka tillbaka allt för att reklamera att en list inte sitter som den ska, de som sålt dörren bör även har större vetskap om problemet och hur det åtgärdas.
 
  • Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
Jag misstänker att den som monterat listen dragit lite i den under monteringen, det är väldigt lätt hänt för en ovan om man trycker dit den nerifrån och upp och listen saknar tråd som motverkar att den blir längre. Med tiden drar listen ihop sig och lossnar.
Jag hade kontaktat leverantören, bett att få nya lister hemskickade och monterat dem själv,
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.