Någon som vill sälja (eller vet var man kan få tag på) en fungerande elektrisk dörrklocka från 1930–50 liknande bilden? Till lght i hus från 1942. Vet att det finns nytillverkade i samma stil men det är ju inte lika kul.
Vintage elektrisk dörrklocka från 1930-50, svart med rundad klockdel på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det finns en på Tradera just nu. 18 timmar kvar. Sök på Ringklocka.
 
Tack för tipset! Lyckades dock missa slutet av budgivningen :(
 
Jag vet att du skriver att du inte vill ha en ny, men byggfabriken har riktigt fina saker som känns gedigna och med den gamla stilen bevarad... kanske denna är något du letar efter ändå?
Svart bakelitringklocka i gammal stil med vit rund knapp och prisinformation från Byggfabriken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hsd
Ooooj vicket pris
Kolla hos äldre elinstallationsfirmor, de kan ha någon liggandes på lagerhylla som de kan sälja till ett rimligt pris (besök är bäst)
 
Ja byggfabriken är ok, har köpt en del grejer därifrån. Har sett den dörrklockan men vill först kolla begagnatmarknaden innan jag bestämmer mig.

hsd: tack för tipset!
 
Hej! Gammal tråd men hittade du någon gammal dörrklocka? Jag har två stycken du kan få köpa. Lägger upp dem på tradera strax.
 
  • Två antika dörrklockor bredvid linjaler på en vit matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Antik dörrklocka i trä och metall med en kulformad ringklocka och mekanism synlig mot en vit matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svar. Jag hittade till slut en dörrklocka i svart bakelit så just nu behöver jag inga fler :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.