Hej!

har en motoriserad projektorduk som fälls ner framför en innerdörr. Skulle vilja montera duken så nära dörren / väggen som möjligt. Det enda som sticker ut är dörrhandtaget. Någon som har en smart lösning på dörrhandtag eller dörrvred/knopp som sticker ut minimalt? Runt 55mm verkar vara det minsta jag kan hitta.

tacksam för alla tips på lösningar. Behöver ju inte vara superelegant eftersom det oftast kommer täckas av projektorduken.

mange tack!
 
T tomhedstrom skrev:
Någon som har en smart lösning på dörrhandtag eller dörrvred/knopp som sticker ut minimalt?
Måste det se ut som ett normalt dörrhandtag? Om inte kanske denna:

Rullås för inredning, kromat metallfäste, fjäderbelastad, isolerad bild, webbutiksproduktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



tillsammans med denna:

Guldfärgad metallbeslag, handtagsform, fyra skruvhål, vit bakgrund, enkel, hårdvarudetalj, klassisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


skulle kunna fungera? Fäller du in beslaget ovan får du noll i utstick.

Sen ska du nog mest se mina produktförslag som idéväckare och inte som om dessa produkter nödvändigtvis är de bästa eller mest lämpade. Exempelvis rullåset går garanterat att hitta billigare.

Välkommen till forumet!
 
Tack! Bra tanke, men tror att jag kommer behöva behålla befintligt låshus. Dörren är isolerad och ganska tung att stänga eftersom den går in till oisolerat pannrum. Tänker att det fyrkantiga hålet / pinnen är min utgångspunkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.