Hej!
Jag håller på med att sätta ny panel och byta ut lister och dörrfoder. Detta är första gången jag gör detta och på egen hand.
Just nu ska jag börja med att montera dörrfoder men inser att jag har satt hörnklossarna för långt in mot dörren så att fodret kommer hamna långt in mot karmen. Kan man ha klossarna så eller måste fodret sitta 5-10mm in på karmen?
 
Det beror ju lite på. Förutom att det kanske ser lite märkligt ut om fodret ligger kant i kant invändigt på karmen (?) så kan det ju vara så att dörrens tryckfall (det som sticker ut från dörren och in i karmen) kan ta i fodret och det blir ju inte bra.
 
Vit dörrkarm och lister, nedsutten skada, trägolv, grå vägg, metall hängled.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En dörr och karm med gångjärn, dörrstopp, vit list, brunt trä, klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bifogar 2 bilder på hur klossen sitter. Jag har satt foglist och satte klossen kant i kant med den. Men är nu fundersam på om fodret kommer för långt mot dörren och att det kommer se lustigt ut.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
I Isabelle Heed skrev:
[bild] [bild]
Bifogar 2 bilder på hur klossen sitter. Jag har satt foglist och satte klossen kant i kant med den. Men är nu fundersam på om fodret kommer för långt mot dörren och att det kommer se lustigt ut.
Det ser väl bra ut?
 
Foder vs karm tycker jag ser bra ut men ja klossen skulle jag vilja ha lite längre åt vänster….


Men smaken är ju som baken!
 
  • Gilla
tobbe9012
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Foder vs karm tycker jag ser bra ut men ja klossen skulle jag vilja ha lite längre åt vänster….


Men smaken är ju som baken!

Hade också tyckt det! Men jag hann fästa den utan att tänka ordentligt innan, men då får den sitta där. Tar jag loss dom behöver jag sätta nya foglister och det hinns inte med. Detta är på min arbetsplats som skulle vart klart redan egentligen :sweat:
 
U Utdelning skrev:
Det ser väl bra ut?
Ja det blev kanske inte så dumt ändå, var rädd att det skulle se "trångt" ut.
 
ser ju bra ut (y)
 
M maria01 skrev:
ser ju bra ut (y)
Tack va bra! :ok:
 
  • Gilla
Utdelning
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.