Tänk att ett så enkelt beslut kan vara så svårt!! Hur många val har man inte gjort under resans gång, och nu när jag ska välja färg på ytterdörren så får jag enorm beslutsångest!!

Vi kommer att putsa huset i en varm sandgul nyans med vita knutar. Har just beställt Doorias dörr "Vetlanda" i pardörr och valde länge och väl mellan röd, grå eller vit dörr.

Efter viss sömnlöshet kom jag fram till att röd blir för intensivt eftersom vi också kommer att ha dubbelgarage och då blir det två väldigt stora röda ytor som kommer att lysa. Vitt är ju ett alternativ, men lite tråkigt...

Efterom Dooria just nu bjuder på valfri standarkulör så tänkte jag att det är väl lika bra att slå till och "slippa" vita dörrar!

Så nu har jag just beställt dem i NCS s-4000 (standardgrå). Men har ändå ångest!
Vad tror ni? Är det bara i mitt huvud som det borde vara snyggt med gråa dörrar till ett gult hus?? (....söker bekräftelse..........!!!!!) ;) ;) ;D


/Sarah
 
Gott om åsikter var det ont om! ;)
 
Äh, ha inte ångest. Sandgult, grått och rött (garage) ser snyggt ut i mitt huvud också.

Ibland när jag har för dålig fantasi för att komma på färgkombinationer brukar jag använda colormatch-hjälpmedel på nätet. På t.ex. http://www.allwebdesignresources.com/colorschemescombinations.html blandar man gult och grått friskt..

/Nina
 
Tack för tipset! Nu finns det ingen återvändo, alla dörrar och garageportarna är beställda i grå färg nu. Bara att hålla tummarna och hoppas på att det blir snyggt i verkligheten också :)
 
Bra val!

Tycker att fler borde välja bort vita ytterdörrar, eftersom de har en benägenhet att gulna ganska snart. (Målade med plastfärg) Detta syns jätte tydligt när folk har vita foder på sina hus.... Ser tråkigt ut på nya hus, men det kanske inte är så många som tänker på det?

Vi beställde huset i lördags och har bestämt oss en ljusockra färg, men vi slog till på engelskt rött! (vinröd) när det gäller entreédörr, förrådsdörr, garageport och källarfönster. (Funderade lite på mörkgrönt också...)

Vi får väl se vad som blir snyggast - grått eller rött. ;D

Lycka till

 
"Också coolt!"

Är en ständig förespråkare av rött och har helt svalt den där Feng Shui-teorin om att röda dörrar gör att man känner sig extra välkommen.

Är ditt hus också gult?
 
Vi velar lite.... har tänkt oss gult, ljusgult. Absolut röd dörr till det!
 
Vill oxå ha vinröd ytter, garage & groventredörr, supersnyggt.

Har beställt ett vinkelhus som har en kort entresida med vidbyggt garage.

Blir det för mycket färg när dörrarna kommer så pass nära varandra? det blir många dörrar på liten yta om någon förstår vad jag menar.

Huset ska målas i någon beigaktig färg.

Mvh Lena
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.