Vi har länge varit inne på att byta dörrar. Fick ett blad i brevlådan i höstas om 20% rabatt på dörrar, gratis hembesök och fri offert. Detta från ett av de mer kända dörrbytarna som även är experter på garageportar så att säga.

Vi skickade in en intresseanmälan och säljaren dök upp. Vi tänkte byta tre dörrar på hus och garage. Vi bad om att få en offert på att behålla sidoglaset vid ytterdörr och en där det byggs bort.

Fick efter en tid EN offert i mailen, utan sidoljus. Vi skrev då att det lät intressant men att vi också ville jämföra med kostnad om vi byter ut och behåller sidoljuset (som utlovats).

En månad går utan svar och vi skickar ett mail och påminner (igen alltså) om offerten vi bett om. Får ett svar om att detta missats och kort därefter en ny offert som har med sidoljus vid ytterdörren.

Det handlar om runt 45k och vi svarar att det kan funka. Vi har dock ett par frågor som vi skickar med vändande mail. Vilka låshus passar till dörrarna och så vill vi se en bild på en av de offererade dörrarna (som inte finns med på hemsidan). Återigen uteblir svaret. Nu har det gått snart 2 månader och vi skippar det hela eftersom vi nu tappat förtroendet.

Så, till saken, är det ändå inte underligt att företag undviker eller missar sådana här affärer, där allt i princip var klart?

Är det också inte rimligt att om man fått påminnelse från sin kund, inte bara en utan två gånger, om att skicka det man lovat.. ja, då bryr man sig om att inte glömma att svara en tredje gång?

Får inte säljaren provision? Om nu allt annat kan kvitta. Kändes inte som att 45 papp för 3 dörrar var ett ”kap” för vår del direkt men vad vet jag...

Tyckte bara det är så underligt att företag inte klarar av att hantera e-post.
 
Det ÄR märkligt. Det känns som en personlighetsgrej, det finns ju folk som kan missköta alla möjliga jobb. Kan vara kombinerat med hög belastning såklart men jag tror inte att det är huvudorsaken.

Jag har, som många andra, varit med om hantverkare som inte ens klarar av att fakturera överenskommet och utfört arbete. Där har du lätta pengar de inte borde missa. Någon sorts enkla rutiner borde de ju kunna ha...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.