Är det nån som har tips på var man kan köpa såna här dörrar o fönster? Det är inte mitt hus på bilden men det är precis såna här jag letar efter. Helst med vettigt u-värde, om det nu finns...

Tacksam för alla tips eller råd.
 
  • Bild på ett hus med en balkong och dörrar samt fönster i vitt trä, inramade av en välvd takkonstruktion, målat i ljusgrönt träpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Elitfönster Retro är äldre stil på fönster
 
S
RM-fönster eller ett mindre fönstersnickeri.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Tänker du två glas som det var förr med kopplade bågar eller tvåglas som i en modern isolerglaskasset?
Om du vill ha kopplade bågar brukar det vara 2+1 idag vilket både är isolerglaskasset samt en båge med enkelglas.
 
RM-fönster. Troligtvis något av deras standardutförande (titta på förslag 27 under 2+1 utåtgående). Du kan även få det precis som du vill så länge plånboken är djup.
 
RM fönster i Vimmerby löser det. Ett företag som utvecklats från att ägaren Mikael Carlsson var färdigutbildad finsnickare i mitten av 80-talet till dagens företag.
 
…och här har du ett snarlikt utseende från RM.

Flera vita fönster i en gul byggnad med bågformade och rektangulära fönsterindelningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
…och här har du ett snarlikt utseende från RM.

[bild]
Riktigt stiliga fönster!👌
 
Vad gäller tvåglas så är
1 123abc skrev:
Tänker du två glas som det var förr med kopplade bågar eller tvåglas som i en modern isolerglaskasset?
Om du vill ha kopplade bågar brukar det vara 2+1 idag vilket både är isolerglaskasset samt en båge med enkelglas.
Jag tänker hyfsat U-värde. Kopplade bågar isolerglaskasset är inte så noga. Huset i övrigt är inte superisolerat om man säger så.

Tack övriga för alla tips! Era svar förstärker min känsla att det är ett snickerjobb det här, svårt att hitta nåt standard.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
RM-fönster. Troligtvis något av deras standardutförande (titta på förslag 27 under 2+1 utåtgående). Du kan även få det precis som du vill så länge plånboken är djup.
Många tips om RM, ska definitivt kolla upp vad de kan erbjuda. Plånboken är inte så värst djup men har nog börjat acceptera att det kommer kosta en slant det här...
 
A andersgrebin skrev:
Många tips om RM, ska definitivt kolla upp vad de kan erbjuda. Plånboken är inte så värst djup men har nog börjat acceptera att det kommer kosta en slant det här...
Det kommer kosta mer än en slant.
 
  • Gilla
andersgrebin
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
…och här
Ot - har för mig att det var RM Mikaels examenssnickeri jag körde hem tillsammans med svågerns när de slutade sin gesällutbildning på 80-talet.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
D
Kan vara läge att kolla med A kvalitet och den några här på byggahus är glada i: https://okna-swiebodzin.com/

Tackar för RM-tipset, ska "snart" byta 7 eller 10 st.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.