Har köpt en byggmax ytterdörr för 1999kr till stugan, den billigaste dom hade. Men nu luktar det faan i hela stugan av denna dörren, ja trodde först att det hade blivit mögel inne eller nått liknande men det var ändå konstigt att lukten kom direkt. Efter några dagar så luktade jag på dörren och kände att det var exakt den lukten det luktar inne. Dörren luktar likadant på utsidan. Det är som någon riktigt dålig färglukt. Någon som varit med om något liknande eller vet hur jag ska få bort lukten?
 
"Byggnadsvård" ?
 
Haha jag har ärligt talat ingen aning om var den ska ligga, någon moderator får gärna flytta tråden.
 
Kan du inte reklamera/byta den?
 
Den sitter ju på plats redan så de känns ju som absolut sista utvägen
 
Men säljs inte dörrblad och dörrkarm separat?
Det är annars ganska vanligt...
 
KnockOnWood skrev:
Men säljs inte dörrblad och dörrkarm separat?
Det är annars ganska vanligt...
Nä allt var i ett färdigmonterat paket, ja ska ringa som och höra om det går att endast få en ny dörr
 
Ett tips köp inte för att det är billigt nästa gång, man får bara skit då.
Det lönar sig att köpa en dörr som är lite dyrrare,
 
Masken84 skrev:
Ett tips köp inte för att det är billigt nästa gång, man får bara skit då.
Det lönar sig att köpa en dörr som är lite dyrrare,
Inte till en sommarstuga
 
Hmmm..... tänkte köpa en förrådsdörr hos byggmax till lillstugan i kväll..... Får väl lukta ordentligt på den innan jag köper.
 
ToRy skrev:
Hmmm..... tänkte köpa en förrådsdörr hos byggmax till lillstugan i kväll..... Får väl lukta ordentligt på den innan jag köper.
De här var en vanlig ytterdörr och lukten satt nog i lacken så de är nog ingen fara då förrådsdörrarna är omålade
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Beror ju klart på vad man skall ha det till men är stor sklillnad på dörrar och deras uppbyggnad samt vad för färg system dom använder, även glas och en viktig detalj som tätningslist.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.