L
Vi har satt en panelvägg i uterummet. Jag försökte först skruva med vita skruv för att få dem att synas så lite som möjligt, men dessa skruv hade ingen hatt och blev omöjliga att fästa. Nu körde jag lite större skruv och nu ser resultatet ut så här.

Det är laserat en gång och skall göras ytterligare en gång till. Min fråga är nu hur jag döljer skruvarna på bästa sätt innan jag laserar andra gången?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns väl knappast något som går att lasera, oavsett val av fogmaterial. Väljer du däremot en täckande färg, fungerar vilken övermålningsbar utomhusfog som helst.
 
L
norrbottenstorpet skrev:
Finns väl knappast något som går att lasera, oavsett val av fogmaterial. Väljer du däremot en täckande färg, fungerar vilken övermålningsbar utomhusfog som helst.
är spackel ett bra allternativ eftersom färgen sugs in i spackel?
 
Jag brukar använda Tremco Plastiskt trä, bra för att man kan måla över direkt
 
Inte för att vara alltför kritisk men du funderade aldrig på att spika med dyckert?
 
L
Matti_75 skrev:
Inte för att vara alltför kritisk men du funderade aldrig på att spika med dyckert?
Tanken skog mig. Men skruvarna sitter i fönster ramen. Vågade inte spika, kände liksom på mig att minst ett slag skulle sitta fel!
 
L
Tune skrev:
Jag brukar använda Tremco Plastiskt trä, bra för att man kan måla över direkt
Tack för tipset. Är denna så brun som tuben ser ut? För jag har ju i grunden obehandlat trä dvs ganska ljust.
 
Den jag har är mörkbrun men det finns andra färger:
NCS kulörnummer.Ljusbrun (S 1020-Y 20R)Mellanbrun (S 2020-Y 30R)Mörkbrun (S 5020-Y 30R)
 
Skruva ur skruvarna en och en, försänkningsborra för plugg i lämplig storlek, skruva tillbaka skruven, plugga och lasera.
Så blir det osynligt :)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
L
Tune skrev:
Den jag har är mörkbrun men det finns andra färger:
NCS kulörnummer.Ljusbrun (S 1020-Y 20R)Mellanbrun (S 2020-Y 30R)Mörkbrun (S 5020-Y 30R)
Tack för hjälpen. Detta skall jag testa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.