Hej!
Jag är i full gång med att förbereda min nyuppsatta liggande fasadpanel i trä inför målning. Jag har skruvat panelen med trallskruv och hålen som skapats är rätt så små, men jag hade tänkt att fylla igen alla skruvhål innan jag målar. Är det någon som har förslag på vad jag ska fylla igen hålen med? Jag har börjat att fylla med Latexfog men när fogen torkar så sjunker den in och det billdas en lite grop. Målar man över denna så syns det rätt så tydligt var skruvarna sitter. Återfyller jag fogen efter att den torkat och sjunkit in så kvarstå ingropningen eller så måste man bygga upp den så att det istället blir en knöl där skruvhålet varit. Kanske det finns några tips på hur man applicerar fogen?

någon som vet hur man gör så att efter man målat två gånger syns inte några skruvhål....

Kanske finns det något annat en latexfog? Hur appliceras det på bästa sätt?

Många tack på förhand

Richard
 
Vore jag i dina kläder skulle jag skippa trallskruven och köpa skruvar gjorda för just panelmontage. Dom har lite bredare skalle och kan dras så dom stannar i "ytan". Det blir ingen grop att fylla och du behöver bara dutta lite färg på för att dölja dom.
 
Till oönskade märken i fasad eller andra synliga delar har jag använt Tec7, tycker den funkar bra, har även använt den till att limma utfyllnader mot aluminiumfönster osv, fogat skruvhål och skarvar i de profilerade övre fodren runt dörrar och fönster.
Lite utav universal.

http://www.novatech.nu/Novatech-367.aspx?ProductID=PROD501
 
Inte så bra att dra i skruv så att det blir en grop i virket. Kommer att samla fukt och skapa rötangrepp.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.