Hej

Jag har denna säsong haft problem med att min automover inte dockar ordentligt i laddstationen vilket får till följd att den således laddas ur batteriet och slutar klippa gräset. Förr säsongen hade jag inga problem alls utan det är i år de har börjat. Själva klipparen kommer nästan in i dockningsläget och det är bara ett par cm ifrån innersta läget den står. Men det räcker för att den inte skall börja laddas.

Första jag kollade var guidekabeln och själva dockningsstationen står rätt gentemot den och är draget helt rakt under den. Har även kollat anslutningsstiften på själva klipparen från grader och så vidare.

En inte alltför vågad gissning är att däcken kan ställe till det. Jag köpte i år terrängkit till klipparen och det kan möjligtvis göra att laddningsstiften på klipparen inte kommer in i samma vinkel. Det borde dock vara utprovat kan jag tycka. Någon som fått problem när ni bytt till terrängkit?

Den andra saken jag kan tänka mig är att själva stationen inte är riktigt förankrad i marken. Efter man har haft stationen förankrad i 3 säsonger på samma ställe så blir jorden där man kör ner förankringspinnarna inte lika solid som den var från början. Det går inte heller att flytta plattan allt för mycket i sidled eftersom man har guidekabeln att tänka på. Någon som haft problem med själva plattan? Tycker mig att den kan vara aningen bananformad. Antingen har åldern/värmen gjort det eller så är det för att den inte är fäst lika bra i marken.

Tips och råd mottages gärna:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.