Tjo allesammans!

Då jag och min sambo bor trångt i en tvåa samtidigt som vi använder datorer och inte får plats med dessa i sovrummet så hamnar de i vardagsrummet.

På ena väggen hade vi tänkt sätta upp våra två platta skärmar och datorerna hamnar i klädkammaren på andra sidan väggen. Kvar blir då ett bord av något slag där vi ska ha två tangentbord + möss och kanske några hörlurar/högtalare på sin höjd. Det ska vara så rent och prylfritt som möjligt. Till detta behövs alltså ett bord som vi helst bara ska komma ut från väggen, som t.ex en djupare version av Ikeas "Lack"-hylla.

Nån som har tips angående nåt liknande?
 
Mycket bra idé! Själv ska jag bygga skrivbord med tillhörande bokhylla mellan två garderober.

Du har inte länken till konsolen?
 
Kan man sätta skenan så att den endast syns under skrivbordet?
 
Hade tänkt att ha ett 60cm djupt skrivbord på ca 1 m höjd och sedan en till hylla ca 50 cm ovanför skrivbordet för själva datorn, skrivare och stereo. Kommer detta att se konstigt ut? tycker inte om saker på golvet och datorn är ju ganska djup. Ovanför alltihop ska jag ha fler hyllor. Jag hade tänkt att ha 30 djupa konsoler ovanför men det kanske skulle se bäst ut att ha alltihop i 60.. Speciellt eftersom jag ska ha garderober på bägge sidor om skrivbordet...

Under skrivbordet måste jag ha lådor. Har IKEA lådor man kan montera på vanliga skivor? Är beroende av hängmapp-system så det är ett krav.
 
Då så har jag shoppat lite grejer. Det blev elfaskenar/konsoller med en 150cm lång och 60cm djup bänkskiva i valnöt. Efter mycket svärande åt väggen som är blandning av olika material så verkar det sitta fast nu och ser finfint ut. Höjden är för övrigt ~73cm precis som borgman tipsade om. Ser riktigt fint ut tillsammans med stolar i valnöt och beige klädsel. Nu ska jag bara hitta lite snygga fästen till skärmarna för att få upp dem till väggen :)
 
Vortex!
hade varit kul att se en bild eller två på skapelsen när du är klar! Har själv funderat över olika snygga lösningar till arbetsplats....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.