Vi håller på att bygga en Onsalavilla och skall kopiera deras snygga lösning med dubbla eköverliggare på en halvhög vägg i vardagsrummet. Har dock lite problem att hitta de rostfria distanserna man ser mellan överliggarna på bilden nedan.

img_2657_sv_std.jpg

Någon som har några uppslag på var man kan hitta den här typen av rostfria distanser?
 
Skulle du inte kunna använda vanliga handledarbeslag? ???

ImageLoad.asp
 
Här, http://www.theofils.se/, finns under Inredningsbeslag->Ställbara fötter och ben, något som heter "nr.1350-Diskben" i polerad alu, kanske ett möjligt alternativ (fast säker är jag inte ;)).

MVH//Christina.
 
Immobil, ja det är ganska nära. Men vi vill inte ha skruvhål på ovansidan av överliggaren vilket man skulle bli tvungen till. Var hittade Du detta?

byggimpert, det här var en guldgruva! Massa bra grejer. Hamnar bland favoriterna, men det fanns inget som passade.

morsan, antiqua verkar mer vara för industriella tillämpningar; men de hade en som liknade den vi vill ha:

z-14-0708-000.gif

Vi vill dock ha 100mm höjd istället för 62mm. Vidare verkar de (endast) vända sig till företagskunder. Stämmer det?

Skall försöka få fram en lite mer exakt bild på hur 'vår' distans ser ut.......
 
Don Tom skrev:
[bild]

Vi vill dock ha 100mm höjd istället för 62mm.

Skall försöka få fram en lite mer exakt bild på hur 'vår' distans ser ut.......
Här (tror jag ;)) finns det du söker, Herrljunga ledstångsfabrik, vilka dessutom bör vända sig även till privatpersoner.
http://www.hlf.se/bilder/produkt.pdf , på sid 4 finns ett ledstångsbeslag nr. 960/961 som är avsett för 'stående' montage ovan plan yta. Den ser def. ut att vara högre än 6 cm. men helt säker är man ju inte enbart mha. bilden. Hoppas att detta kan vara till hjälp.

MVH//Christina.

PS: Den här PDF-filen var dessutom en riktig guldgruva, när det gäller trapptillbehör, modeller, räckesmodeller/inspiration osv. :D, den hamnade bland mina favoriter direkt.
 
Tack för all hjälp. Enligt min sambo skulle tydligen de distanser som syns på bilden finnas på IKEA! Perfekt, om det nu stämmer.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.