Hej!
Efter det var lite regn igår och min robot var ute och körde ( har ej regnsensor) och jag var på jobbet så missa jag att stänga av den. så idag när jag skulle gå ut och pila på den så funkar inte display knapparna.
Det funkar att klicka på "ok" knappen men pil up,ned,sida höger, sida vänster funkar inte!
Det verkar som den har fått lite fuktskador vilket jag tycker är konstigt då det borde hålla tätt?
Vad annars gör man inte regnsensor till en gräsklippare om den inte tål lite vatten..

Men min fråga är, när fukten har försvunnit hur stor chans är det att knapparna börjar funka igen?
Eller måste jag troligtvis åka till service med den? Har haft den igång i typ 4 dagar så den är splitter ny..

Gäller bosch indego 400
 
Redigerat:
Är den bara 4 dagar gammal så är det väl bara att släpa med den till inköpsstället. Att rota runt med en helt ny maskin är inte till att rekommendera.
Fö vet vi inte vilken robotmodell du avser.
 
Ja, det är väl bara att reklamera?
 
E etompau skrev:
Är den bara 4 dagar gammal så är det väl bara att släpa med den till inköpsstället. Att rota runt med en helt ny maskin är inte till att rekommendera.
Fö vet vi inte vilken robotmodell du avser.
Jag har skrivit modell nu men tänkte att vad gör det för skillnad om jag skriver det ^^
Läs svar på nedan

useless useless skrev:
Ja, det är väl bara att reklamera?
Ja, men jag köpte den i Februari, men jag har skickat ett meddelande till butiken jag köpte den av och förklarat hur läget ligger till, får se vad dom säger..
Känns ju as surt att behöva vara utan klippare nu när sommaren är här, för lämnar dom in den på service lär det ju ta 1 månad -.-
 
Har inte regnet gjort avlagringar på kretskorten så kanske den kvicknar till igen när fukten försvinner.
Detta är väl den nya och förbättrade klipparen från Bosch - borde tåla lite regn.
 
E etompau skrev:
Har inte regnet gjort avlagringar på kretskorten så kanske den kvickar till igen när fukten försvinner.
Detta är väl den nya och förbättrade klipparen från Bosch - borde tåla lite regn.
Jag tycker också den borde tåla lite regn, den har ju för tusan ingen regnsensor och hur tänker dom då om den inte skulle tåla regn?
Det är ju inte så att jag sitter hemma varje dag och har tid att gå ut och be den åka till basen så fort det kommer en skur, den borde absolut tåla regn!
Detta hoppas jag är en enstaka gång bara annars tänker jag absolut reklamera den.. ;o
 
Självklart ska den tåla att vara utomhus. Om du väntar och låter det torka kommer den säkert att funka igen, men felet kvarstår ju. Det bästa är att utnyttja garanti/reklamationsrätt så fort som möjligt.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.