Hej på er:
Jag har köpt en beg. diskmaskin Electrolux BW 410. Fungerade perfekt 3 diskar, men sen tog det stopp. Den stoppade vid tömningen av huvuddisken. Där stod den å tömde å tömde å tömde. Har provat med att starta om, men han hamnar där igen, tömmer å tömmer fast det inte finns nå´t att tömma.
Tacksam för svar.:cool:
 

http://www.electrolux.se/node240.aspx
kan du hitta en bruksanvisning, står det något där?

Kan vara programverket som gett upp och stannar vid tömningen.
Kan vara smuts i slangen till nivåbrytaren.
Kan vara läckageskyddet men då skulle den inte gå att starta om.

Protte
 
Kolla alla silar så det är rent eller så nåt inte har fastnat i nån slang
 
Kolla om du har vatten på bottenplattan.
Det kan vara så att det läcker ut vatten och då går nån säkerhetsventil in och står och pumpar ur vattnet så att det inte skall rinna ut på golvet.
 
Kolla med förre ägaren, han hade väl något trix för att få den att köra några diskar i taget. Antagligen därför han sålde.
 
C
Du kör inte med nåt konstigt diskmedel, typ handdiskmedel?
Nån pappskalle hällde Yes i diskmaskinen på studenthotellet jag bodde på ett tag, och enda sättet att få den att sluta tömma var att skruva ur säkringen, den tömde tillochmed när man öppnade luckan... Knasmaskin. Cylinda var det, btw.
 
Hej alla o tack för svar.
Detta är ju en äldre, minst 10 år gammal diskmaskin, så vad jag ser så har den inte ett översvämningsskydd. Däremot så stod det vatten på den plåt där pump o allt el sitter, innanför nedre frontplåten. Såg inte bra ut. Har ni några tips?
Mvh Börje :)
 
Köpa en annan för 500spänn på blocket :)
 
det finns säkert ett översvämmnings skydd i form av en "sockerbit" i svamp.som blir mjuk o påverkar en microbrytare som isin tur startar tömmningspumpen........torka o byt "sockerbiten".....o kolla var de läcker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.