Bygger nytt hus nu och tänkte komplettera med en diskmedelspump till hon. Har kikat runt och inte helt enkelt att välja.

Jag tror jag skulle vilja ha en variant där man kan fylla på diskmedel ovanifrån och slippa krypa under diskbänken varje gång.

Denna har jag funderat på då den har två skruvar i fästanordningen under så att den inte skruvas upp och lossnar.
http://www.hemvaruhuset.se/hansgrohe-diskmedelspump-p-4338.html

Några andra här som kan tipsa om något eller varna.
 
Jag har satt en tråd och en ring runt halsen på vanliga diskmedelsflaskan, så att jag kan hänga upp den på kroklisten vid diskbänken. I övrigt så försöker jag handdiska så lite som möjligt, jag tycker att det är slöseri med mitt liv.
 
Se till att det går att få tag på ny pump bara för pumpen lär slitas ut så småningom. Vi skaffade aldrig någon fast monterad pump varken i första, andra eller tredje köket och vi har klarat oss bra ändå i alla år även då diskmaskinen varit trasig. Det finns snyggare flaskor än yesflaskan man kan ställa ovanpå diskbänken också.
 
  • Gilla
kotten33
  • Laddar…
Vi har en diskmedelspump från Ikea 149:- kostar den, har funkat 1.5 år en så länge, är väl inte jättegedigen men se ok ut.
 
kotten33 skrev:
Bygger nytt hus nu och tänkte komplettera med en diskmedelspump till hon...
Är du helt säker på att det är en sån hon önskar sig mest ;)
 
  • Gilla
kotten33 och 1 till
  • Laddar…
Tack för tipset, men denna "end user" lösning är inget för mig. :)

pelpet skrev:
Jag har satt en tråd och en ring runt halsen på vanliga diskmedelsflaskan, så att jag kan hänga upp den på kroklisten vid diskbänken. I övrigt så försöker jag handdiska så lite som möjligt, jag tycker att det är slöseri med mitt liv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.