Hej.
En ca två år gammal Hygienisk (Elektrolux?) som stannar mitt i ett program.
Normalt sett så visas tiden som är kvar på programmet, sen öppnas luckan när den är klar.
Nu har den fått för sej att bara stanna mitt i programmet, tidsvisningen slocknar och luckan förblir stängd.
Inga felkoder visas.
När man öppnar luckan är det vatten i botten på maskinen, känns inte som en onormal nivå.
Och när luckan öppnad är det fritt fram att välja program igen och när man gör det börjar den med att pumpa ut det gamla vattnet.... uppenbarligen funkar pumpen och alla filter är rengjorda.
Några Idéer?
Mvh
 
A
Omogen Peterpettersson skrev:
Hej.
En ca två år gammal Hygienisk (Elektrolux?) som stannar mitt i ett program.
Normalt sett så visas tiden som är kvar på programmet, sen öppnas luckan när den är klar.
Nu har den fått för sej att bara stanna mitt i programmet, tidsvisningen slocknar och luckan förblir stängd.
Inga felkoder visas.
När man öppnar luckan är det vatten i botten på maskinen, känns inte som en onormal nivå.
Och när luckan öppnad är det fritt fram att välja program igen och när man gör det börjar den med att pumpa ut det gamla vattnet.... uppenbarligen funkar pumpen och alla filter är rengjorda.
Några Idéer?
Mvh
Normalt för dessa, det är därför ikea lämnar 5-års garanti
 
electroluxaren skrev:
Normalt för dessa, det är därför ikea lämnar 5-års garanti
Så du tror att det kan vara nåt som går på garantin? Inte så sugen på att få ut en tekniker som skyller på nåt annat o lämnar en faktura på 1500.
Tack för snabbt svar!
 
  • Gilla
Vonelffors
  • Laddar…
A
Omogen Peterpettersson skrev:
Så du tror att det kan vara nåt som går på garantin? Inte så sugen på att få ut en tekniker som skyller på nåt annat o lämnar en faktura på 1500.
Tack för snabbt svar!
Ja ropa in en tekniker
 
electroluxaren skrev:
Ja ropa in en tekniker
Tack! Bara hoppas jag hittar kvittot!
 
Ser framför mig i nästa års ikea katalog. Nya namnet "Diskmaskinsjävel"
 
  • Haha
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.