Vi har en Bosch diskmaskin med 4-5 år på nacken. Den har alltid funkat flefritt och diskat rent trots frekvent överlast, men nu...

Den luktar bränt gummi. Inte hela tiden heller utan det kommer och går beroende på var i programmet den befinner sig. Känns inte riktigt ok att ha det så.
Någon som vet vad felet kan vara eller är det bara att pröjsa för en ny?
 
B
luktar det så ska du serva den eller köpa ny.
va gör du när bilen går illa? fortsätter köra?
 
Tja.. så länge det inte börjar brinna så?! ;-)

Näe, men jag tänkte att det kanske kan finnas något jag kan göra åt det själv innan jag ger upp.
 
B
tycker inte att du ska serva den själv, så tråkigt om kläderna förstörs bara för att man monterat tillbaka något fel.
nog är man nöjd om man lyckas, du kommer säkert få tips om vad som är fel
 
byggare henke skrev:
tycker inte att du ska serva den själv, så tråkigt om kläderna förstörs bara för att man monterat tillbaka något fel.
nog är man nöjd om man lyckas, du kommer säkert få tips om vad som är fel
Tror inte TS kör kläder i diskmaskinen iofs.
Men när jag tänker efter så kanske det inte är en sån dum idé... hmm tvätta och diska samtidigt.. två flugor i en smäll :p
 
B
ååååååå. förlåt läste fel.

om du väljer att reparera DISKMASKINEN(haha) tänk koppla ur allt först innan du ens tänker på att öppna chassit
 
Redigerat av moderator:
Hehe, kunde inte låta bli :)
 
Att det luktar bränt kan komma från kretskortet och då har du förmodlingen en glapp på NOLLAN i eluttaget.
 
Kolla även så att det inte ramlat ned ett plastlock eller dyligt på värmeslingan inne i diskmaskinen.
 
lordi skrev:
Tror inte TS kör kläder i diskmaskinen iofs.
Men när jag tänker efter så kanske det inte är en sån dum idé... hmm tvätta och diska samtidigt.. två flugor i en smäll :p
Hehe, vore en ide´ kanske ;).

Ingenting har ramlat ner - har även testat att köra den helt tom för att se om det gjorde någon skillnad - men det gjorde det inte. Nollan säger ni?? Hur sjutton vet jag vad som är vad?

Och så tycker jag det är så skumt att det bara luktar bränt till och från - om något var helfel i kretskortet borde dte inte lukta bränt hela tiden under programmet då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.