Igår testkörde vi vår nya diskmaskin och man kan inte förstå hur ren disken kan bli efter veckor av handdisk i handfatet! Och innan dess fanns det inte någon diskmaskin i huset. Denna underbara maskin är fantastiskt, inget mer gnäll om vems tur det är att diska eller sura miner när man inser att disken faktiskt inte diskar sig själv om man låter den stå ett tag och gro...
Thank you husqvarna!

En euforisk Anna
 
Haha...vänta bara - snart träter ni om vem som skall plocka in i maskin..... ;D

Been there, done that.... ;)
 
Vi ska också snart "bli med diskmaskin". Har aldrig varit ägare av en sådan själv men nu med tre barn och nytt hus så ska det till. Mina föräldrar har alltid haft och när vi bodde hemma ställde vi alltid in vår egen disk, vad jag kommer ihåg, mamma minns kanske annorlunda. ::)Däremot plocka ur disken... men det får väl ingå i barnens arbetsuppgifter, lite jobb för veckopengen ;)
 
Diskmaskin tror jag är den bästa investeringen man kan göra faktiskt :)
 
Pappa berättade att han fick en utskällning av mamma när han köpte deras första diskmaskin. Det var ett grovt ifrågasättande av hennes skötsel av hushållet.

Det var bättre förr... ;)

mvh
Chauvinistiske David
 
David skrev:
Pappa berättade att han fick en utskällning av mamma när han köpte deras första diskmaskin. Det var ett grovt ifrågasättande av hennes skötsel av hushållet.
Vad säger hon nu? Antar att hon inte vill vara utan den ;).
 
Nu är det pappa som manövrerar diskmaskinen så han är glad att de skaffade en. Gubben är över 70 och har på gamla dagar börjat sköta hela hushållet för dem båda. Man kan lära gamla hundar sitta. ;)

mvh
David
 
Efter fyra år med diskmaskin, flyttade vi in ett renoveringsobjekt utan. Renovering utan diskmaskin är upplagt för gnabb.

Bästa tipset är: Den som diskar får ligga på rygg ;D
 
Lite smolk i glädjebägaren, från en som nästan alltid haft diskmaskin: när det blir lite pengar kvar att sprätta med, lyssna då extra noga på din diskamaskin. Enligt lag är det nämligen just då som den pajar! :-X ;)

/ulle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.