Hej!

Hyr i andrahand och har plötsligt fått problem med en Diskmaskin - Logik ldw45w18n. Den är hyresvärdens och tydligen inte speciellt gammal så jag försöker hitta felet själv. Förhoppningsvis kan någon peka mig i rätt riktning! =)

Den tömmer vatten, samt börjar ta in nytt. Men efter en korts stund intag av vatten så stannar den. Känns som att den inte hinner komma igång med rengöringsprogram.

Den visar inget felmeddelande och fortsätter räkna ner tiden. Men den står bara och brummar eller hur jag nu ska förklara ljudet.

När jag öppnar luckan har den vatten i botten, det har spridit sig över nästan hela botten.

- Jag har tagit loss allt möjligt innuti maskinen, spolarmar, ledningen som går upp till överhyllan, filter. Rengjort och kollat efter stopp i dem.

- Kontrollerat slangen för vattenintag som mår fint

- Slangen för utlopp verkar flöda på bra - jag har lossat den från avloppet och det verkar vara fri väg från maskinen när jag testar den. Dock inte vågat mig på att lossa den på andra sidan, alltså i diskmaskinen där den sitter fast med ett annat spänne och där jag ser att det finns vatten i behållaren ovanför.

- Tagit bort sidoplåtar och försökt kolla om något ser konstigt ut men jag vet inte hur jag ska gå vidare härifrån

Sitter någon inne på tips? Lägger med foton på vänster sida av maskinen där det känns som att jag borde kunna göra något mer?

Tacksam för hjälp!
Mvh Charlie
 
  • Plastbehållare, delvis genomskinlig, kabelanslutningar, teknisk utrustning, interiör, komponentdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av maskin, möjligen tvättmaskin, med elektroniska komponenter, pumpar, sladdar och en röd trasa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Transparent plastbehållare mot mörk bakgrund, reflekterande yta, strukturerade mönster, diskbänk avseende vatten och köksredskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som har tips? ☺️
 
Inte mer än att det är en Logik och inte värd att laga
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
Charlie021 Charlie021 skrev:
Någon som har tips? ☺️
Byt diskmotorn eller ännu heĺre släng skiten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.