Upptäckte ungefär samtidigt att tvättmaskinen och diskmaskinen stannat och inte tömde ut vattnet. Har tömt tvättmaskinen och skopat ut vattnet ur diskmaskinen men ingen av dem funkar. Tvättmaskinen blinkar bara rött och diskmaskinen kan jag ställa in nytt program på men det startar intenör jag stänger luckan. Maskinerna står i olika men angränsande rum. Inga problem med avloppet vad jag märkt.

Det kan ha skett när jag duschade. Duschen och tvättmaskinen delar avlopp. Diskmaskinen tömmer i köket men de är precis bredvid varandra med bara en vägg emellan.
 
S
Kolla säkringarna dom båda kan gå på samma , är det något annat som inte fungerar i huset
 
S skutten11 skrev:
Kolla säkringarna dom båda kan gå på samma , är det något annat som inte fungerar i huset
Fast strömmen är på. Det blinkar rött på tvättmaskinen och diskmaskinen går det att sätta på diskprogram och den röda startlampan sätts på men den börjar inte diska utan står bara still.
 
S
Tar DM in vatten eller går pumpen hela tiden
 
S skutten11 skrev:
Tar DM in vatten eller går pumpen hela tiden
Diskmaskinen var fylld med vatten när den stannade, fast nedanför luckans kant så inget rann ut. Den pumpar inget. Jag har tömt vattnet manuellt.
 
S
Dom tar inte in vatten då
 
S skutten11 skrev:
Dom tar inte in vatten då
Nä inget händer förutom röd lampa på båda.
 
S
Detta är bara en tanke
Har du vattenstopp på disk och tvätt , kan vara så att dom måste återställas manuellt
disk brukar sitta under bänken och tvätt på slangen
Kommer inget vatten så kan det vara så och då kanske det lyser rött
 
Det var tydligen en huvudsäkring som gått. Nu är den bytt och allt funkar.
 
  • Gilla
skutten11 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.