Stör man ihjäl sig på att ha diskmaskin precis emellan häll och ho?
 
Tänker du bänkdiskmaskin eller "vanlig"? Ser inte vad problemet skulle vara? :)
 
Experter verkar inte rekommendera detta och inte vissa lekmän heller då det är en yta man arbetar på normalt och rör sig på när man lagar mat och då är luckan i vägen om den är nerfälld. Resten av planlösning blir dock bäst på detta sätt tycker jag, men min man tror inte på diskmaskinen däremellan ;)
 
Jasså.. fast luckan är ju bara nerfälld när man tömmer/fyller på? Vi har diskmaskinen som du beskriver och har inga problem med det :)
 
Föräldrahemmet var likadant. diskho med sopskåp under, Diskmaskin och sen spis.
Ytan ovan diskmaskinen täcktes av diskbänken så det var en kanonyta för att ställa av kastruller osv på.
 
Jag har så. Det är störande när man vill plocka disk samtidigt som nån annan lagar mat (vilket händer titt som tätt). Då springer man på varandra och luckan. Så i kommande huset har vi sett till att vi slipper den lösningen.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi har likadant. Diskho till vänster, diskmaskin och sedan spishäll. Inga problem för oss att samsas i köket. Det man bör tänka på är att ha diskmaskinen till höger om diskhon om man är högerhänt.
 
Vi har så. Nöjd, aldrig funderat på att det skulle kunna vara ett problem.
 
Har man inte som ovana att ha diskmaskinen öppen hela tiden så är det väl inget större problem. Sen springer man väl inte med grejer mellan häll och ugn direkt. Diskmaskinen används ju mer frekvent när man lagar mat. Bäst är väl dock att ha diskmaskinen till höger om diskhon istället enligt mig själv.
 
P
Har min till vänster just för att inte snubbla på den när man rör sig mellan spis och diskho. Att det skull vara något problem med att plocka i och ur den med vänster han ser jag inte.
 
Det beror nog lite på hur man arbetar i köket. Är man ensam i köket så är det nog inga större problem, men om man är flera som hjälps åt samtidigt (en plockar disk, en lagar mat) så ja, då kan det kanske bli störningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.