Jaha…då fick man golvet fullt av vatten då:( för några år sedan hände samma sak. Visade sig att en slang hade löst upp sig och läckte ned på uppsamlingskärlet. Nu hände samma sak dock är jag inte 100% om det är samma. För mig det var den svarta i bilden. Fick byta hela koppen under, fanns ingen slang bit som var som reservdel. Nu är det den grå där ser man ett hål. Kan inte se om det är nått mer men verkar ju troligt. Frågan om man kan byta bara denna del eller om hela slangen måste bytas.
Vattenläcka under diskmaskin, elektriska komponenter, slangar, servisenhet, trolig reparation behövs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Invändig vy av maskin, kablar, elektroniska komponenter, möjlig vitvara, underhåll eller reparationssituation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Märkesetikett på en Electrolux-apparat, smutsig, innehåller modell och tekniska specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Jaha…då fick man golvet fullt av vatten då:( för några år sedan hände samma sak. Visade sig att en slang hade löst upp sig och läckte ned på uppsamlingskärlet. Nu hände samma sak dock är jag inte 100% om det är samma. För mig det var den svarta i bilden. Fick byta hela koppen under, fanns ingen slang bit som var som reservdel. Nu är det den grå där ser man ett hål. Kan inte se om det är nått mer men verkar ju troligt. Frågan om man kan byta bara denna del eller om hela slangen måste bytas.
[bild] [bild] [bild]
Det är nog denna skulle jag tro hittar ingen sprängskiss.
Bild på en datorskärm som visar en webbsida med produkt för uppsugningsslang, priset är 541 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du får byta hela
 
A
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Det är nog denna skulle jag tro hittar ingen sprängskiss.
[bild]
405 53 67-46/2 ser rätt ut
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
405 53 67-46/2 ser rätt ut
Beställt, får se om vädret gör att den inte komme imorgon. Perfekt att inte ha diskmaskin nu när det blir nyårs fest:crysmile: kanske får köra papptallrikar (y)
 
Japp, då var slangen bytt. Fräter rätt bra den delen som är typ silikon/mjukgummi.

Handhåller trasig del av dammsugarslang med skador, behöver reparation eller utbyte, med ytterligare slang i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Japp, då var slangen bytt. Fräter rätt bra den delen som är typ silikon/mjukgummi.

[bild]
det är rätt fantastiskt att dessa delar är så dåliga jmf med 30-40 år sedan
denna maskins föregångare gjord i Torsvik kan man än i dag efter 30-år öppna och tro att slangarna byttes igår
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det är rätt fantastiskt att dessa delar är så dåliga jmf med 30-40 år sedan
denna maskins föregångare gjord i Torsvik kan man än i dag efter 30-år öppna och tro att slangarna byttes igår
Denna är 15år och det är änddelen på slang som fräts upp.
 
A
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Denna är 15år och det är änddelen på slang som fräts upp.
felet är mycket vanligt på denna modellen och upptäcks redan efter ett par år på vissa
i synnerhet om man kört billiga diskmedel som råkat komma med hem från arbetsplatsen
 
Sorry men kan inte låta bli att kommentera hur ledsen den slangen ser ut att vara... :rofl:

Grå tandkrämstub med trasig topp, hand håller, bakgrund suddig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
7ender och 2 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
felet är mycket vanligt på denna modellen och upptäcks redan efter ett par år på vissa
i synnerhet om man kört billiga diskmedel som råkat komma med hem från arbetsplatsen
Har alltid kört kvalitet diskmedel. Men trots allt har bara slang gått sönder som är enkelt att byta.
 
Tyvärr så har både Electrolux och Whirlpool riktig skitkvalite på slangar
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Hur ska man egentligen tänka med sin diskmaskin, ska man ligga steget före och byta dessa slangar med något intervall? Det känns ju helknäppt egentligen. Jag har en Bosch made in germany som är 10 år gammal och det är väl kanske bättre kvalitet men det känns ju ändå bara som en tidsfråga innan något börjar läcka
 
Nu är du ju nästan tvungen att göra det Men har jobbat med vitvaror i 10 år och har faktiskt aldrig bytt en a-slang från BSH. Om inte en råtta har varit och tuggat lite.
 
  • Gilla
Jeppan och 1 till
  • Laddar…
Vonelffors Vonelffors skrev:
Nu är du ju nästan tvungen att göra det Men har jobbat med vitvaror i 10 år och har faktiskt aldrig bytt en a-slang från BSH. Om inte en råtta har varit och tuggat lite.
Det låter ju ändå lovande och som att man kan sluta oroa sig då, maskinen lär bytas ut i sinom tid ändå :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.