Hej !
Något som har att göra med fjädringen som håller uppe luckan till min diskmaskin Husqvarna Cardinal 6210 har gått sönder så luckan faller ned om man inte håller i den.
Jag har inte dragit fram maskinen och undersökt felet.
Tänkte höra om det finns någon här som har erfarenhet sådant problem, och vad som eventuellt kan ha gått sönder och om det i så fall finns en rimlig chans att få tag i reservdelar på en så gammal maskin, den är från 2004.
/Sören
 
A
Bara att byta gångjärn
Gå in på Electrolux. Se och ange maskinens PNC
 
  • Gilla
sorent
  • Laddar…
Tack för tips ... får dock ingen träff ... den är väl för gammal (PNC 911 235 078 02).
 
Chattade med Nettorparts.se om delar som jag antar har med luckans upphängning att göra och de sa att "enligt importören produceras delen inte längre och det finns ingen som ersätter den".
Jag har ju inte öppnat maskinen ännu och sett exakt vad som är trasigt ... ville först sondera lite för att se om det är värt att lägga ner tid på denna gamla diskmaskin.
 
  • Exploded view diagram över en diskmaskins luckupphängning med märkta komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är bara 308 och 509 som utgått.
 
  • Gilla
sorent
  • Laddar…
Bra att veta! Kan vara värt att skruva isär den och titta då!
 
Helt klart.
Skulle hålet på 509 vara utnött, så är det bara att borra ett nytt lite längre upp.
509 är en slangklämma i utsträck läge för att spänna fjädern.
 
  • Gilla
sorent
  • Laddar…
Jag hittade vad som troligen är 509B under diskmaskinen (som tydligen har hakat av från 308 på vänstra sidan).
Kanske för att 509A, 260B eller 509 gått sönder.
Och om jag fattat rätt (?) så finns reservdelar för 509A och 260B.
Och 509 kan gå att reparera/modifiera.
Då blir det till att skruva någon dag när jag har tid ...
 
  • Metallfäste med hål och slitage under diskmaskin, nära träpanel och diskbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis
 
  • Gilla
sorent
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.